måndag 25 oktober 2010

Jag brukar inte...

...svara på mina kommentarer i min egen blogg på det här viset och jag vet inte varför jag gör det nu heller egentligen, men efter att ha fått den här kommentaren nyligen:

"Jag har läst runt en hel del på din blogg och måste skriva att den har tappat sitt sting. De äldre inläggen är roliga men nu är den bara en medelmåttig blogg som försvinner i mängden med mediokra bilder och tråkig text.
"

så vill jag ändå klargöra en del saker. =)

För det första så skriver jag inte min blogg som underhållning (även om jag gläds över att många ser den som det) utan för att själv ha en ventil i mitt ganska kaotiska, men kärleksfyllda, liv (som jag aldrig vill byta mot något annat). Jag skriver för att min familj och mina vänner ska veta vad som händer och för att själv minnas vad som händer mitt i vårt kaos. Jag skriver för att bena ut händelser och kunna se på dem på ett annorlunda vis.

Dessutom så kan jag ju inte skämta hela tiden och alla har vi våra svackor, livet går i vågor! ;) Hur skulle det se ut om jag var på topp hela tiden. Vaken dygnet runt med sjuka barn och ett bloggberoende och dessutom alltid glad och rolig? Då skulle snart socialen stå och knacka på dörren för att ta reda på vilket sorts narkotikapreparat jag går på. ;)

När det gäller mina foton så fotar jag för att jag älskar det, inte för att ställa upp i miss photoworld! Det är den enda aktivitet utöver barnen, hemmet och bloggandet som jag har och jag tycker faktiskt själv att flera av mina fotografier är riktigt bra! (bara inte kameran har gått sönder

Nu är inte det här inlägget menat som något försvarstal, även om det ser så ut... Poängen jag vill ha fram är att det finns så många bloggar därute, läs de ni tycker om och skippa de andra. Enkelt, eller hur? Alla är vi olika och alla gillar vi olika.

"Smaken är som baken, delad"

5 kommentarer:

Karin sa...

Hej, det var bra att du kommenterade just den kommentaren. Och allt du skriver är så bra och sant, jag som också "bloggar" gör detta för att jag själv mår bra av att skriva av mig. Inte för att underhålla läsare. Jag har följt din blogg en tid och du skriver jättebra, det har jag sagt förut också, dessutom tar du kanonbra bilder. Om nu inte den läsaren "längre är nöjd" så tycker jag att hon (tar förgivet att det är en hon) ska låta bli att läsa.. Jag hoppas ni snart är friska, kanske kan du preparera dig med C-vitamin och slippa få eländet.. Kram!

BP sa...

J.....lar idiot. Om h*n inte gillar din blogg så är det ju bara att skita (sorry) i den. Enkelt!
Din blogg är d i n och ingen annans. Att bloggen är din "fristad" har jag förstått för länge sedan och jag är överlycklig för dig att du inte levde för 20 år sedan då det inte fanns några bloggar.

PS. Ärligt talat (å jag är alltid ärlig, även om jag ibland sårar personer, vilket jag ångrar när skadan redan är skedd) - din blogg är lika "underhållande" som den har varit sedan jag började följa den. Jag vet: underhållande är det från min synvinkel, inte från din, men som sagt - utan blogg skulle du nog må mycket, mycket sämre (ingen "normal" människa klarar tre sömnlösa nätter - jag klarar inte ens en natt på fem timmar). Så fortsätt med ditt "tänk" som - förresten är helt mitt stuk. Å du - om du är sugen på en cigg - jag är (utdöende) rökare;-)

Pillargontanten sa...

Japp, så är det!
Och jag är med dig, oavsett skämt, skoj, allvar eller inte :O)
Kramen!

Sussi - 22 år, mamma & student! sa...

Läste den kommentaren och blev himla störd av den! Som du skriver, man läser det man gillar, och gillar man det inte behöver man inte kommentera det tycker inte jag!
Jag älskar din blogg i alla fall :)

Pysselfarmor sa...

Men va vem i hm hm hm har lagt in den kommentaren? Släng dig i väggen du som skrev detta.
Du det finns något som heter dra dit skogen växer...
Jag har världens behållning av det du skriver Shannara!! Skrattar gott ibland och blir som nu flyförbannad över människors idioti.
Herrejessus att man har mage att skriva så dumt....gillar man inte det man läser kan man "plippa vidare" bara...så lätt är det!
Bry dig inte du - skriv som du vill du! Det är din blogg!
Ha det gott!