lördag 30 oktober 2010

Bada i kallt vatten?

Vad gör man en hel dag utan dator?

Man kan vattna gräsmattan i spöregn. Dottern förklarade: "Men mamma, de e ju varjmt vatten i kannan förj vem tyckerj om att bada i kallt vatten? Görj du de kanske? VA?" Med händerna i midjan och viktigaste minen påklistrad i ansiktet.


Man kan bli överlycklig av att Mamman säger att det är dags att gå in och äta lördagsgodis. Små barn lär sej fort och Lilleman höll på att stå på näsan uppför trappan i sin iver.


Man kan passa på att raka bort tovor på katten så att han ser ut som om han varit hos "Den galna barberaren". Att sen försöka fotografera eländet var totalt kört. Får försöka ta lite mer i morgon och se om jag kan fota honom då.

Sist men inte minst kan man röva bort dotterns minilaptop och skriva det här inlägget, men berätta inte det för någon... ;)

1 kommentar:

BP sa...

Nu har vi båda två haft en eländig skitdag, å nej, det förtjänar vi INTE. Inte alls. Har också haft trubbel med min jobbdatar idag. jäklar skräll alltså. Men fick iaf upp mitt bidrag till ditt tema å jag garanterar ett megaskratt. Miro är härlig på bilden - typ full i fan om man säger så.


PS. Kolla här http://download.cnet.com/AVG-Anti-Virus-Free-Edition-2011/3000-2239_4-10320142.html
Maken laddar ner den kostnadsfria (självklrt) versionen av AVG. Den funkar klockren. Åsså kollar här också
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html

Maken kan sån't jag inte klarar;-). Ska skicka din vinst imorgon. Skulle ha gjort det idag men om du läser min blogg så ser du varför det sket sig.