fredag 8 oktober 2010

Fredagskul - Äktenskap...

Det gifta paret var ute och gjorde i ordning trädgården inför sommaren. Maken rengjorde grillen och frun stod med huvudet nere i blomrabatten. Mannen säger då: "Din ända är nästan lika bred som grillen!"

Frun säger ingenting utan ignorerar hans kommentar.

Lite senare tar maken måttbandet och mäter grillen. Sen går han och ställer sig bakom frun, mäter hennes ända och utropar: "Jösses, den ÄR lika bred som grillen!"

Frun fortsätter att ignorera hans uttalanden.

Senare samma kväll, när paret hade gått och lagt sig, känner mannen hur andan faller på och han lägger sig närmare frun och börjar krama henne. Kvinnan tittar trött på honom och säger lugnt: "Om du tror att jag tänker sätta igång grillen för en liten prinskorv så tror du fel."

-------------------------------------------------------------

Jag hade lärt min man att göra sin del av hushållsarbetet och nu stod han i tvättrummet och skulle tvätta sin t-shirt. Han hade varit där i cirka tio sekunder när han ropade: "Vilket program ska jag använda?"
"Det beror på" svarade jag, "vad står det på t-shirten?"
"Manchester United" svarade han.
Och så säger de att blondiner är dumma...

-------------------------------------------------------------

En desperat kvinnas bön:

Käre Gud,
Jag ber om visdom till att förstå min man, kärlek till att förlåta honom och tålamod för hans skiftande humör. För du vet Gud, om jag ber om styrka, kommer jag att slå ihjäl honom!
Amen.

-------------------------------------------------------------

En arg hustru möter sin man i dörren. Mannen stinker alkohol och har läppstift på sin krage. "Jag förmodar att du har en väldigt bra förklaring till varför du kommer hem stup full klockan sex på morgonen", väser hustrun ilsket.

"Det har jag", svarar mannen sluddrigt: "Frukost."

-------------------------------------------------------------

Ett gift par i medelåldern gör sig i ordning för att gå till sängs. Frun, som står naken framför den stora spegeln i sovrummet, säger: "Älskling, jag ser en gammal kvinna i spegeln. Ansiktet är rynkigt, brösten hänger nästan till midjan och min rumpa säckar. Jag har feta ben och armarna är sladdriga."

Hon vänder sig till sin man och säger: "Säg något positivt så jag mår lite bättre!"

Mannen tänker en stund innan han säger: "Det är i alla fall inget fel på din syn..."


Ha en underbar helg gänget! =)

Inga kommentarer: