fredag 15 oktober 2010

Stackars dej, har du en sån telefon

Idag hade jag storslagna planer angående detta med städning. Jag skulle snabbt som ögat röja runt här på förmiddagen så att vi under eftermiddagen kunde njuta av solen, käka pizza och bara ta det lugnt...

Planen spolierades en aning av det faktum att jag fastnade med min faster i telefon, först en halvtimme och knappt en timme senare i ytterligare en timme och fyrtiotre minuter! Det vore väl en sak om det hade varit en människa man nästan aldrig pratar med, men nu snackar vi min faster som jag i princip har daglig kontakt med...

Nåväl, då vi var på väg att avsluta samtalet säger faster skämtsamt att:
"Nu har vi pratat bort tre timmar!"
"Nädå, det står på min telefon att vi bara pratat i en och fyrtiotre..."
"Stackars dej, har du en sån telefon där det står hur länge man pratat? Jag skulle få ett nervsammanbrott om jag hade det." utbrast faster innan hon kom på att hon ju har en ny telefon och kikade på sin display som mycket riktigt talade om hur länge vi talat den med. =)

Inga kommentarer: