fredag 15 oktober 2010

Fredagskul - Djur

Två sköldpaddor skulle gå på tur i några dagar och packade en kylväska med mackor och öl att ha som proviant under äventyret.

Efter tre dagars vandring i skogen skulle de ta sin första matpaus då de kom på att de inte hade med sig någon flasköppnare. Den ena sköldpaddan sa:

"Du måste gå tillbaka och hämta en kapsylöppnare, annars kan vi inte dricka någon öl!"
"Nehheddu, jag går ingenstans!", sa den andra. "Du kommer att äta upp alla mackorna när jag går!"
"Nej, jag lovar att inte göra det.", sa den första sköldpaddan. "Skynda dig nu!"

Nio dagar gick och ingen sköldpadda kom tillbaka med en kapslylöppnare. Utmattad och utsvulten tog den väntande sköldpaddan en macka ur kylväskan.

Plötsligt hoppar den andre skölpaddan fram bakifrån en sten och ropar:
"AHAA! Jag visste det! Jag går ingenstans!"

----------------------------------------------------------------

De två sniglarna hade hamnat på ryggen på en sköldpadda som helt plötsligt börjar röra på sig. Den ena snigeln klamrar sig fast och skriker till den andra:

"HÅLL I DIG NU HELGE! NU BLIR DET ÅKA AV!"

----------------------------------------------------------------

En anka kommer in på en bar och frågar:
”Har ni bröd?”
”Nej” svarar bartendern.
”Har ni bröd?” frågar ankan igen.
”Nej, det har vi inte!” får han till svar.
”Har ni bröd?” frågar han ytterligare en gång.
”NEJ!” säger den nu irriterade bartendern.
”Har ni bröd?” frågar ankan.
”Nej! Och frågar du en gång till så spikar jag fast din näbb i bardisken!” skriker bartendern.
”Har ni spik?” frågar ankan.
”Nej!”
”Har ni bröd?”

----------------------------------------------------------------

God Morgon världen!
Ha en underbar helg gänget!!!

Inga kommentarer: