söndag 3 oktober 2010

Plockepinn

Mamman har nu konstaterat att hon inte har några möbler, hon har bara plockepinn i stort format... Eller ett x antal byggsatser i naturlig storlek kanske? I förrgår var det en byrå, idag en garderob som blir kvällens nöje att ta hand om (tur att jag har något att sysselsätta mej med).


Den så kallade soffan är ett kapitel för sej med hål i hörnen (som döljs snyggt med kuddar), hårda brädlappar som man slår av sej svanskotan på (om man inte draperar dem med gamla kuddar) och ett flertal fjädrar som gått av (undrar hur det gått till?).

Mamman bestämde sej för att dagens första uppgift (efter utfodringen av vilddjuren) blev "Operation smyga på barn" så hon lade sej i sin säng och sov räv med kameran i högsta hugg...

Det dröjde inte länge för än barnen, en efter en, reste sej och började kliva runt i soffan...

...hoppa, klänga och klättra som små apor...

...för att slutligen börja göra stunthopp från både ryggstödet och själva sittdelen av soffan.



Ända fram tills det att Mamma harklade sej och de upptäckte att hon var vaken. Då blev det annat liv i skällan. "Jag har inte gjort något", "Inte jag heller", "Det var han som sa att jag skulle..." och så vidare... Tänka sej, Mamman behövde inte ens säga något, hon hann inte ens öppna munnen innan försvarstalen började och som vanligt var Ingen inblandad. =)

Nåväl, dags att upprepa fredagens kvällspyssel och sedan hålla en tumme för att plockepinnbyggsatserna håller ihop ett tag till... Tills jag vinner ett par miljoner eller så...

Men vet ni vad? Hem är till för att leva i, inte för att titta på... Och erkänn... Det ÄR kul att hoppa i sängen! ;)

4 kommentarer:

BP sa...

Nu förstår jag varför soffan mår som den mår - eller rättare sagt: den har varit med om en hel del under sin livstid.

PS. Ingen idé att byta än. Behålla kuddarna ett tag till;-) DS

BP sa...

Både blogg.se och blogspot verkar ha mens just nu. Vet inte om min kommentar kom med, men då den var så bra (ha, ha,) skriver jag den en gång till:
"Nu förstår jag varför din soffa mår som den mår - eller rättare sagt ser ut som den gör."

PS. Byt inte ut den än - fortsätt med kuddar som camouflage ett bra tag till. DS

Unknown sa...

Looks like a fun time for the little ones!

Thank you for your visit to The Pagan Sphinx

Beast sa...

Mer hopp åt folket ;)