måndag 25 oktober 2010

Garbage Pail Kids via Davy Crockett

Igår då jag och tjejerna for till Stora staden så gick en gammal cd i bilen och då låten "Davy Crockett" med Mörbyligan (vi har en ganska vid musiksmak i familjen, allt utom opera går i princip ner ;) ) startade så började jag och tonåringen diskutera samlarkort.



Som en blixt från klarblå himmel så kom jag att tänka på "Garbage Pail Kids", korten som kom 1985 (då jag var tio år) som en parodi på Kåldockorna (Cabbage Patch Kids) som var så populära då. Någon som minns? Någonstans i gömmorna tror jag att jag har massor av dessa samlarklistermärken kvar... Dock förändrades utseendet på barnen då företaget som sålde dem blev stämda av det företag som saluförde Kåldockorna och korten försvann ganska snart, förmodligen som en direkt följd av detta.




Se mängder av bilder här>>

Manicklar, Kåldockor, samlarkort och luktsuddisar... Nostalgi! =)

2 kommentarer:

Paula sa...

Jag har läst runt en hel del på din blogg och måste skriva att den har tappat sitt sting. De äldre inläggen är roliga men nu är den bara en medelmåttig blogg som försvinner i mängden med mediokra bilder och tråkig text.

♥ Nina ♥ sa...

Va läskigt, här om veckan kom jag oxå å tänka på the garbage pail kids. Scary! Man har lixom inte tänkt på dem på typ 15 år, å så postade jag inlägg om det på fejjan, å nu läser jag det här i din blogg. Lite läskigt =) Jag tror helt å starkt på att dessa snart kommer synas i butikerna, bara för att vi nu börjat tänka på dem igen ... =)Ska vi slå vad?