tisdag 1 december 2009

Företagsamma kemister

Man kan ju tycka att jag borde ha ganska bra koll i en liten lägenhet. Hur mycket ska barnen kunna hitta på då jag bara är två steg bort hela tiden?

Massor visade det sej idag.

När pojkarna skulle hoppa i säng så kom de och förklarade att Snotti inte KAN sova i sin säng. Jag undrade naturligtvis varför, men tänkte inte så mycket på det eftersom han kommer till min säng varenda natt ändå.

Efter kvällsmaten gick jag in för att läsa saga och bad dem hoppa i säng. Återigen protesterade de gällande Snottis säng och han tänkte lägga sej på golvet.

Mamman blev lite irriterad och undrade med en suck vad som var fel på hans säng. Fick förklarat för mej att deras experiment bodde under täcket. Mamman fick onda aningar, jag har haft barn i den åldern innan och hittat mycket konstiga saker under sängarna, dock aldrig i en säng.

Lyfte på täcket och hittade en massa utkletad diarré på lakanet. Tack och lov så luktade kletet pepparkakor.

Mamman gick i taket. Hur kan man komma på att blanda 70 cl vatten med en burk pepparkakor I en säng?

Det visade sej även finnas en rad med små burkar instoppade efter kanten med diverse blandningar i. Mjöl, smörgåsar, bakpulver mixat med vatten eller mjölk. Riktigt företagsamma hade gossarna varit under den korta tiden Mamman var på toa och sen ammade lillen.

Så kan det gå när man har en far som är kemist! (För aldrig att något dumt kan bero på Mamman, pappor är till för att skylla på) ;)

(Varför fotar man aldrig när man är ARG?)

"Den som säger 'ingen rök utan eld' vet ingenting om kemi"

Inga kommentarer: