måndag 21 december 2009

Kulor, snören och ekvationer

Snart ska jag sätta mej ner, sätta snören och etiketter på alla klappar, dricka lite varm glögg, äta kex med ost och bara njuta. Ska bara (precis som Alfons Åberg säger) lägga mina stora barn och skriva ett inlägg här för att beskriva dagen som gått.


Innan jag ens tagit mej ur liggande position denna morgon så klev min Syster1 och Minibatman oväntat in. Jättekul! Jag trodde att grabben skulle komma när syrran var på jobbet, men nu hann jag även umgås lite med henne.

Efter hon gått till jobbet försökte vi ta oss ut en sväng i det vackra, men ack så kalla, landskapet. Det gick inte helt bra. Det var FÖR kallt!





Så det blev Spagetti och köttfärssås, godistillverkning och granklädning istället.

Pappa2 kom hit med en Kungsgran som blev så fin så när kläderna kommit på. Ungarna hade hur kul som helst då de stoppade i alla kulor, värre var det med polkagriskäpparna som de hellre ville stoppa i magen.


Godistillverkningen trodde jag att jag var färdig med för i år, men det blev ischoklad i två olika smaker, mintkyssar och eget komponerat gott med corn flakes och jordnötter.



Att det blev lite extra gottebitar kom sej an på den smälta chokladen som blev över efter att mintkyssarna fått monsterstora chokladprickar på sej. =)




Dagen var vacker idag och kvällen bjöd på skådespel även den.

Fick även gnugga geniknölarna en sväng nyss då kusinen ville ha lite hjälp med matten. Trevligt att få prata bort lite tid och dessutom mer eller mindre planera att vi ska hälsa på dem på nyår.

Inga kommentarer: