tisdag 15 december 2009

Tvåtusen tuttar och en "sprunkler"

Nu har jag haft en massa funderingar om vad som ska skrivas i bloggen när jag gått här och grejat, plockat och dolat hela eftermiddagen. Äntligen är de fyra små i säng och jag fick tid att slå ner rumpan på datastolen och vad händer? Jo, jag minns inte ett dyft av vad jag skulle skriva om.

Det var något om det där att dottern har tvåtusen nappar, men vid sänggående så har alla på något mystiskt vis försvunnit och sen var det något om att jag har dålig pli på mina blommor som står och vissnar här och var i lägenheten.

Sen att jag lärt mej en massa nya saker idag när jag surfat runt bland bloggar på förmiddagen. Jag vet nämligen numera vad en "sprunkler" är och att den nya tomten visst kan vara far till alla barnen efter sin drastiska utseendeförändring.

"Jag har fotografiskt minne - det klickar jämt"

Inga kommentarer: