söndag 6 december 2009

Rent och skärt kaos i sitt esse

Nu är det kokta fläsket stekt och RockingQueen har exploderat. Kaos i sin absoluta toppform råder i mitt kära hem och jag satte mej här. Hur cool som helst. Ehrm... Med min vattenbubbla parkerad över skalet.

Ska vi börja från början kanske?

Jo, igår kväll när vi kom hem hade Godingen fått lite feber, men vid halvnio sov både han och de andra tre små grynen gott. Jag och de stora bänkade oss framför "Gone in 60 seconds" med massa gott mys. En lugn och underbar kväll! (och jag såg fram mot en lika lugn och skön natt)

Runt tolvtiden inatt hade vi också lagt oss och då satte cirkus snorbubbla igång.

(Här kunde jag nu ha haft foton på äckelpäcklet som ni nu ska få läsa om, men jag väljer att inte ha det på grund av hänsyn till eventuella läsare) Haha

Godingen vaknade heltät och det slemmiga, äckelsnoret rann i floder överallt. Även ner i hans eget svalg så han inte fick luft utan kräktes upp kletet, över Mamman såklart annars skulle det inte vara kul ju.

Rensade och lyckades få han att puppa sej till sömns. Tio minuter senare kom Snotti och nös över mej. Tjockt, grönt klibb täckte både hans ansikte och mitt bakhuvud efter det. Rensade och gjorde rent även det barnet och förde honom efter ett x antal sparkar i Mammans säng tillbaka till hans eget krypin.

Lagom till att Mamman somnat igen så dyngade sej Mini så Mamman fick ruska liv i sej själv igen för att sanera halva sängen. Samma sak tre gånger till före sju i morse.

Snotti kom tillbaka för att trängas och även Snufflan dök upp med hela sin packning (bestående av marsvin, kudde, tolv nappar, en stor vit tiger, en panda, en docka och en snuttetrasa) vid halvsex och skrek till Snotti "FLYTTA PÅ DEJ" och knölade ner sej själv bakom min rygg. Sen sov vi fram till sju då RQ kom och började skrika om nässpray och väckte inte bara familjen utan halva kvarteret med sina röstresurser. LOVELY!

Så nu har vi en Mamma som sovit två timmar inatt, en bebis som snorar och gnäller, fem ungar som är sura och griniga på grund av sömnbrist och förkylning och planen var att vi ska Julpynta lite idag så vi åtminstone får upp advent i huset.

Mamman fixade till stämningen lite genom att sätta på massa julmusik, Lillan rockade genast loss på mattan, pojkarna flydde in i Dödskallens rum och bänkade sej framför hans dator och RQ blev galen, hoppade och viftade med armarna och förklarade i ett andetag att hon lyssnar inte på sådant och tänker således inte hjälpa till här ute utan ockupera sitt rum i väntan på bättre tider.

Men vet ni, sömnbrist kan vara kul med. O'boyen hittade vi i kylskåpet, Vänden vinder så ögonen fastnar om tuppen gal och Puddeludding vill baka lussekatter iklädd kalsonger och en sådan där stickad väst man drar över huvudet ovanpå en skjorta när man är finklädd, vad det nu heter. Tappa ord är väl också en biverkning av trötthet antar jag?

Inga kommentarer: