måndag 14 december 2009

"Pungen min får du ALDRIG!"

Ikväll, som de flesta andra kvällar, sjöng jag "Vargsången" för mina barn. Samma sak vareviga kväll sen första natten på bb med första barnet.

Ni vet den här (från "Ronja Rövardotter"):

Vargen ylar i nattens skog,
han vill men kan inte sova.
Hungern river hans vargabuk,
o det är kallt i hans stova.

Du varg. Du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig

Vargen ylar i nattens skog,
ylar av hunger och klagan.
Men jag ska ge'n en grisasvans
sånt passar i vargamagar.

Du varg. Du varg, kom inte hit, ungen min får du aldrig.

Sov mitt barn i bädden hos mor,
låt vargen yla i natten.
Men jag ska ge'n en hönsaskank,
om ingen annan har tatt 'en.

Du varg, du varg kom inte hit, ungen min får du aldrig.

Idag bestämde sej Puddeludding för att sjunga med i refrängen och tog i ända från tårna och skreksjöng "PUNGEN MIN FÅR DU AAAALDRIG". Sen blev han tyst och frågade varför vargen vill tugga på pungen för? Och du mamma, du har ju ingen pung. Varför sjunger du det då?

Mamman hade svårt att hålla sej för skratt och de äldre syskonen bröt ihop utanför dörren. =)

1 kommentar:

Lina sa...

Hahahahahaa..... Pungtuggar vargen ;oP