söndag 20 december 2009

Ny kylarprydnad

"Vi skulle överraska er men nu står vi här och väntar på bärgningsbil... Vi har blivit spetsade av en julgran..."

Syster1 och hennes gubbe skulle inte komma på festen igår kväll eftersom de var till hans hemort för att fira hans mor. Plötsligt hörs "You've got a message from God" från min ficka, Syster1 har skickat mej ett mess.

Naturligtvis tror jag att hon önskar oss en trevlig kväll och någon frågar "Vad skriver hon?" Jag öppnar meddelandet för att läsa, blir tyst och ser nog en aningens förvånad ut för än en gång frågar någon vad hon skriver.

Jag läser snabbt upp sms:et och sen ringer jag upp min syster som berättar att de ca: 10 mil härifrån fått en julgran i bilen, som genomborrat kylaren.

Några klappträn hade huggit sej ett par granar (olagligt eller lagligt förtäljer inte historien) och slängt dem på ett släp och sen satt ett spännband över. Den mindre av granarna hade halkat av och spetsat syrrans bil i kylaren. Paret som tappade granen och deras skrikande stackars lilla barn stannade och lämnade namn och nummer och lastade på granen (som visade sej bli flera tusenlappar värd) lika illa igen innan de for vidare.

Tack och lov så var Minibatman kvar hos sin farmor och farfar och tack och lov så spetsade inte granen rutan och, ve å fasa, de som satt bakom den.

När de frusit rumpan av sej så kom bärgningsbil och polis. De fick skjuts med farbror blå hem till sej och därifrån for de vidare i sin andra bil till festen och oss!

"Granen sitter så grön å grann i kylarn, granen sitter så..."

Inga kommentarer: