lördag 26 december 2009

Mamman fixar kablarna

Barnen kräver att Mamman kopplar in nya dvd:n. De vill se film och det NU!

Mamman packar upp och placerar in dvd:n i skåpet, kopplar i scarten och trär ut strömkabeln genom hålet i ryggen på tv-möbeln.

Den här synen möter henne (och hon förvånas över att det inte bor fler dammelefanter bland kabeltrasslet). Lääängst bort kommer strömkabeln ut och närmast i bilden ska den pluggas in. Mamman kliar sej i skalet och konstaterar att inte ens om hon var smal och smärt som en akut, anorektisk fotomodell så skulle hon nå kabeln.

Hmmm... Mamman tänker och funderar. Kanske kan man snabbdressera katten? När Mamman plockar fram dressyrredskapen så yrar RQ något om djurmisshandel. Konstigt... ;)

Så istället för att använda skohornet till att dressera katten så vänder Mamman det bak och fram för att fiska upp kabeln med "kroken" högst upp. Funka kanon! Mamman känner sej smart!



2 kommentarer:

solokatt76 sa...

Ha ha..du är helt underbar!! =) Fixar och donar!!! Supermom!!!

anne sa...

Du ser! Nöden är uppfinningarnas moder! Eller så är det världens alla mödrar som står för uppfinningarna?

Själv greppade jag ett skohorn när jag skulle ut och rädda det jag trodde vara en katt i grävlingens käft. Det visade sig vara två grävlingar som slogs och jag insåg inte förrän efteråt att jag nog inte kommit så långt med ett skohorn i kampen mot två hormonstinna ungdjur.. Jag tänkte bara att skohornet borde vara bättre än en innebandyklubba...