söndag 20 december 2009

Fototriss - Tillsammans

Dags för årets sista fototriss och jag bara måste anta utmaningen. Veckans tema är TILLSAMMANS, passande såhär i juletider då man brukar samlas tillsammans.

Jag har valt ut, ratat och valt om. Min första tanke var kort på barnen då de gör saker tillsammans ur mitt gedigna fotoarkiv, men tillslut kom jag fram till att välja ut tre foton bland dagens alster som ska få representera temat.

En rad istappar som hänger tillsammans i en lång rad. (Hur dåligt isolerat är den här byggnaden egentligen?)


Två löv som tillsammans bildar ett hjärta.


Två av mina gossar som tillsammans är på väg uppför kullen.


19 kommentarer:

Unknown sa...

Morrn.

"Pulkatrippen" gillar jag, jag förmodar att backen ser "värre" ut på bild än i verkligheten.

Dom små bladen är också fina.

(Isoleringen är förmodligen dålig.......)

Det var resultatet från Norge....

Ha de bra.
Hasse A

ViDu sa...

En underbar triss. Speciellt den sista bilden! God Jul.

Menageriet sa...

Du har verkligen fått till en jättebra triss!
Istapparna har nog inte med isoleringen att göra, utan mer på att det troligen inte finns stuprännor, antar jag.
Svårt att välja favoriten, men det blir nog pulkabacken i alla fall.
Önskar Dig och de Dina en God Jul och ett Gott Nytt År!

Maigiz sa...

Härliga bilder. Jag gillar pulkåkarna mest. Härligt med all snö.

Raz sa...

Istappar saknar jag sedan barndomen. De enda jag ser nu för tiden är såna som hänger på Stockholmstak och innebär livsfara för trottoarflanörer... =)

Barbro S sa...

Underbara tillsammansbilder som verkligen passar i dessa dagar. Mys och vackert, så sällan jag ser istappar idag.

Sommar i Sverige sa...

Tack för titten, vintrig triss som jag gillar. Trean pukabacken är för härlig och tvåan med de späda bladen som håller ihop gillar jag bäst.
God Jul och Gott Nytt År
Ladyinblue

Xini Björnmamman Does Thailand sa...

Oh, men vilken härlig triss! Kul se istappar... och sååå mycket snö ;)
Ha en fin kväll!
Xini Björnmamman

Misswhatsit sa...

Vilken fin triss. Alla motiv är vackra på sitt sätt, så det är svårt att bara välja en favorit.
Tack för kommentaren hos mig.
God Jul och Gott Nytt År !

Veronica sa...

Sista bilden faller jag för, jag längtar så att få åka pulka med barnen =)

Ingrid sa...

Så kul att du hittade in till mig.
din triss är otroligt fin.
Svårt att välja vilken bild som blir min favorit
..jag tror att jag väljer bild nr. 2
Kram Ingrid

Skogens drottning sa...

Riktigt härliga bilder, gillar pulkabacken väldigt mycket! Och vilken fin blog, den har du lyckats riktigt bra med!

Unknown sa...

Hej,och tack för din söta kommentar hos mig!;) Du har riktigt fina trissbilder här. De är underbara alla tre, men istappsbilden är väldigt läcker med så raka och jämna istappar, lite som en bredtandad kam ;-)
Riktigt God Jul önskar jag Dig!/Karin

Viola sa...

en riktig vintrig triss bjuder du på. Tjusiga bilder=) din 3:a gillar jag verkligen.

Hej från mig/ Viola

Jah Hollis sa...

Fina trissbilder alla tre och det är svårt att välja någon före de andra. Men istapparna ser lite lätt olycksbådande ut, medan de andra innehåller mer glädje. Ha en god julhelg!

Lissen sa...

Din pulkabacksbild tycker jag är underbar i din triss. Ha det gott

Monkan sa...

Vilken härlig vinterbild på killarna tillsammans upp för kullen. Min favorit i din triss är den vackra bilden med de frostiga löven.

Kanske en och annan tomte på loftet också, vem vet ;-) Jag har inte tänkt på att mine en tomte ser ensam ut, han sitter ju där för att vinka och tjoa till nån som råkar titta upp mot fönstret :-)

Anna Hammar sa...

Fina bilder och fin tolkning av temat, känns som det var längesedan jag såg istappar så det får blir min favorit i hård konkurrens med de andra.

God Jul och Gott Nytt År

Paula sa...

God fortsättning!! Hoppas att barnens öron är bättre...
Underbar triss du visar. Dom två löven som bildar ett hjärta blir min favorit
Att ta hand om nära å kära får det mig att tänka på...