tisdag 6 oktober 2009

Tvättlappsoholic

Tvättlappar, jag måste ha fler tvättlappar. Gargamel, mobilen slockna... Jag blir tokig! Varför måste ungen skita mitt i natten, varenda natt? Eller jaja, tidigt på morgonen, bagateller!


Så sitter jag ihopkrupen i sängen runt fem varje morgon och försöker göra rent Godingen i rumpan. Tvättlappspaketet har en viss tendens att INTE vara där det borde vara. Funderar allvarligt på att limma upp en ficka på väggen eller sätta fast det med gummiband runt min arm eller så.


Det är ju lite av en sport att sitta där i mörkret med en mobil som enda ljuskälla och hinna torka bort skiten och vika blöjan och sen få på en ny blöja innan man har en egen swimmingpöl i sängen. Helst ska man klara av det utan att kleta skit överallt också. Då får man pluspoäng! I morse slog jag rekord... Behövde bara trycka på mobilen så displayen lyste upp lite grann tre gånger innan pyjamasen satt på igen och allt gick utan spill trots att de där lapparna inte fanns där de borde!


Tvättlappar, denna underbara uppfinning! Hur klarade jag mej utan dem förr? Jag brukade vara av den präktiga sorten som hade torra lappar eller sådana där skumgummihistorier uppblötade och förpackade i en påse i skötväskan då mina första två barn växte upp. Numera har jag ett paket med tvättlappar i bilen, ett i skötväskan, ett i köket, ett i varje vagn, ett i vardagsrummet och som tidigare nämnts, ett i sängen. Jag kanske inte sparar på miljön, men nog sjutton är dessa lappar billigare än de torra, en nog så viktig detalj när man vänder varje krona tre gånger!


Jag använder tvättlappar till barnens rumpor, till att torka kattkräket i baken, att torka kladd på barnens fingrar då de trycker in lördagsgodiset, som krispapper i bilen, att torka upp fläckar på golvet, att torka spill på vardagsrumsbordet och att torka kattlådan med då jag tömt den! RockingQueen har dessutom upptäckt att de är överlägsna allt annat då det gäller att torka bort spacklet i fejset som hon kallar snyggt. =)


Jag har blivit tvättlappsberoende. Jag erkänner! Så fort nivån på skötbordet sjunkit till tre paket ringer jag handlaren i byn och ber honom ta hem en ny låda åt mej...


Var och hämtade hem en hel låda så sent som idag, tjugo fina paket fulla med tvättlappar bara till mej... Eller ehrm... Ja, till mina barns rumpor förstås.


”Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete”

2 kommentarer:

Linda sa...

Hej!
Jag gillar din blogg och läser den nästan varje dag! Skulle jag få länka till den från min blogg?

Mvh
Linda (=TomLi på familjeliv.se)

Molly sa...

Hahahahaha, som här då =D
Fast ajaxservetter används till alla andra "ytor" förutom hud =P