fredag 16 oktober 2009

Likt en fågel Fenix



Glöm det! Glöm vad jag skrev i mitt förra inlägg... Mitt KAOS har återuppstått, likt en fågel Fenix, BIG TIME.

Funderade nyss på att skriva en annons till blocket.


Något viljestark 2-åring med ljud i skällan bortskänkes. Man kan även få tre gossar som gillar Swimmingpölar och brottning på köpet! Har ni behov av snabba kastarmar och mistlur bör ni snarast slå till.


Min söta Snuffla har förvandlats till ett skrikande monster, hon börjar dessutom anta en mörkröd, nära lila, färg i ansiktet vid det här laget. Absolut INGET duger. Det enda som hörs mellan skrikvågorna är ”Jag kan själv”, ”Jag vill sova” och ”GÅÅÅÅ!” Fine tänkte jag... Klä dej själv och lägg dej, jag går nu. ”Mamma, gåååå iiiinte... Snyft, snyft”


Stoppade en gosse i karet, plötsligt satt där tre... Gissa hur lång tid det tar för ett badrum på typ en kvadrat att förvandlas till pool? När vi ändå håller på med gissningslekar så kan ni få svara på hur ont det gör att få en badanka i bakhuvudet och hur många båtar en liten pojke kan kasta på en något större gosse innan han har kastat s

ej över hela badkaret och mosat mellanpojken som satt mitt i mellan? Sen kan någon få svara på hur en tioåring tänker när han häller två liter vatten på badrockarna, duschar hallen och kliver, utan att torka sej, ur badkaret och in i sitt rum via vardagsrummet och köket.


När så äntligen pojkarna kommit ur karet och lillan blivit tyst så ska legot städas. Aj då, hade glömt att det var ”kasta alla saker du kan på närmaste tvåbenta varelsen-dagen” idag. Och så var min egna joddlarkör igång igen.


När så lillan börjar gråta rejält mitt i gastandet så fick mamman nog och äntrade rummet med bestämda steg... Huh... Där står en bunt brottande pojkar, eller ligger snarare i en hög, bredvid sitter Snufflan nerpackad i legolådan.


De två stora hittar jag överallt annat än i sina egna rum, som ska vara städade klockan sju. Precis nyss kom RockingQueen och gnällde om att hon inte kan städa för hon har slagit sej. ”Oj, var?” frågar jag naturligtvis. ”I munnen” får jag till svar! HUR slår man sej I munnen när man städar undan smink och tonvis med utspridda kläder?


Pappa2 lyckades skrämma upp disken i diskstället innan han emigrerade till källaren för att sortera diverse skrot där så att man kan röra sej på golvet. Just nu är jag mycket avundsjuk på att det är han och inte jag som står i garaget och njuter av tystnaden.


Nu skiter vi i att städa mer idag, tar fram en svart säck och trycker ner allt i istället!



Dags för popcorn och lilla dottern meddelar just att himlen har målat sej och att det snart är vällingdags.


”Frågar man inget får man inget veta”




Inga kommentarer: