tisdag 27 oktober 2009

Legitimt fet


Lite vanlig dagbok måste jag ju få slänga in också!


Min femåring har kommit på att han bara torkar sin rumpa om ingen vuxen är nära, min fyraåring kan numera torka sin rumpa själv och gör det flera gånger om dagen med stolthet, min tvååring bajsar i pottan och får inte torka sej själv och äntligen har jag fått byta en blöja utan bajs i på bebisen.


Min bebis är en liten fetknopp, en tjockis, en rund bulle. Bäst att passa på så länge det är legitimt att påstå att någon är överviktig.


Tre månader ung och bvc-besök som bevis på exakt hur rund han är. Vågen stannade på 8310 g och måttstocken visade 67 cm. Han och lillan som nyss blev två använder samma storlek på blöjor!


Hon har precis nått över tolvkilosstrecket och enligt Nalle Puh är hon numera hela 89,5 cm över havet.


I övrigt intet nytt i Shannaras hem!


Nu dags för House, me like, gillar ELAK humor och spydiga kommentarer!


”Den listige döljer den elaka avsikten som en nål i bomull”


Inga kommentarer: