måndag 26 oktober 2009

Äcklig natt


När 3 dl välling varit nere och vänt i en liten mage har det plötsligt växt och blivit ca: 3000 liter. Jag lovar, det är sant... Hur skulle annars ett helt litet barn täckas och en hel juniorsäng bli kladdig av välling från huvudände till fotände? Madrass, täcke och kudde?


Stackars lilla Snufflan. Låg på rygg och försökte sova och plötsligt, utan förvarning låg hon där med välling i hela ansiktet och i håret. Jag stod i duschen när allt hände och hon kom gråtande staplande in till mej.


När vi kom ut igen hade min älskade RQ fixat fram rent täcke, ren kudde och bytt lakan i sängen. Lillan bara la sej och somnade som en stock.


Resten av gårdagens kväll och natten gick i samma äckliga tecken med först en nerkissad säng och en genombajsad bebis och sen en katt som spydde i sängen som pappa2 sover i då han vistas här. Lovely!


I morse sov lillan till halvnio och nu sover hon igen. Stackaren vaknade varm som en kamin och klagade på huvudvärk.


Grannbarnen är här nu och mitt vardagsrum är fullt av barn som rockar loss till singstar i soffan och på bordet. =) Härligt med lov!


Själv är jag bara seg. Längtar efter första advent. Vill plocka fram ljus och glitter, mysa med pepparkakor och glögg... December är nästan den mysigaste tiden på året tror jag bestämt. Älskar julen!!!


”Anledningen till att vi alla går på högvarv inför julen med den eviga, oåterhållsamma och ofta knasiga julklappsshoppningen är antagligen att vi inte riktigt vet hur vi ska uttrycka vår kärlek i ord” //Harlan Miller



Inga kommentarer: