torsdag 29 oktober 2009

Bannlys alla lov

Lov längre än två dagar och kortare än tre veckor borde förbjudas! Mina barn har blivit djur, skogstokiga, mer vilda än tama i sin iver att vilja göra allt på en tidsrymd av sju dagar. Inte blev det bättre av att Snotti vaknade med feber igår då vi skulle varit till badhuset.


RQ deklarerade högt och ljudligt att hon minsann ska till badhuset innan det blir snö ute. Och förklarade hur dum i huvudet den stackars pojken är för att han har feber och förstör hennes liv. Sen att hon var förkyld först och förmodligen smittat ett par syskon här hemma, det betyder inget.


Efter en natt i totalt kaos, varför lär jag mej aldrig? Hur kan jag frivilligt utöka antalet barn under mitt tak med minst två stycken temporärt med jämna mellanrum? En natt fylld av fnitter, viskningar och tassande mellan rummen.


Halvtre inatt tystnade de äntligen och jag fick sova... Fram till halvsex då Snotti kom och Godingen vaknade och begärde fram juvret.


Gissa vem som vaknade med feber imorse?


”Det är sunt att vara sjuk av och till” //Henry David Thoreau


Inga kommentarer: