söndag 4 oktober 2009

Psyket nästa


Jag sitter på randen av galenskap... Idag var ingen bra dag! Idag kunde lika gärna kvittat, men jag fick ju en nachoburger på MAX i alla fall!


Började morgonen relativt lugnt, klev upp med de fyra små och käkade frukost och sen somnade liten och de tre andra gick in på sitt rum och lekte. Låter enkelt, eller hur? Ska man beskriva den meningen med exakt vad som hände så låter det så här...


Vaknade imorse, ammade Godingen, krånglade mej ur sängen genom att klättra över Snotti och Snufflan, drog rätt madrass och lakan på samma gång, rapade liten på vägen till skötbordet, bytte blöja, rotade fram kläder och klädde mini, stoppade ner honom i vagnen, gick för att kissa och plockade med fyra saker på vägen dit som hörde hemma i badrummet, kissade samtidigt som jag torkade upp en fläck tandkräm på golvet eftersom jag trampat i då jag satte mej, plockade upp två kattskitar ur lådan, gick tillbaka in i barnens rum och på en sträcka på en halvmeter fick jag med mej en bunt leksaker, bytte blöja på Snufflan, plockade på mej lite saker som skulle ut i köket och baxade med mej sittern, parkerade sakerna i köket och tog med hårborste och snoddar åt andra hållet då jag gick för att hämta lillen i vagnen.


Öppnade kylen, plockade ut de attiraljer som vi skulle ha därifrån, snubblade över Puddeludding och tappade mjölklitern på golvet, jagade undan den röda katten så vi skulle slippa veterinärbesök, torkade och torkade och torkade, fick göra en akut vällingihopsvängning efter ett djungelvrål från lilltjejen, fram med saker ur skåp och skafferi, serverade barnen, började servera mej själv då första barnet smet från bordet (tack för maten den var god mitt i maten stod en ko) och lillen började gnälla i sittern, slängde i mej macka och mjölk samtidigt som jag torkade lillan om munnen och vaggade liten med foten.


In med alla saker, gunga med foten, trösta Snotti, skölja tallrikar och glas, trösta Puddeludding, vagga bebis, skilja snufflan och Snotti åt då deras meningsskiljaktigheter gått överstyr, fixa diskvatten, torka bordet, upp med lillen på axeln, skala en clementin, skala en till clementin, skala ett äpple, byta en blöja, stoppa lillis i vagnen, vagga, torka clementinsaft, bära tillbaka sittern, sortera papper, skicka in de små i sitt rum med legolådan, lirka in nappen i Godingens sugkopp till mun och köra in vagnen i vardagsrummet.


Resten av dagen har handlat om upplockning av stora barn, träff med stora barnens faster1.1, hennes prinsessa och sambo, min syster1 och minibatman på MAX, skoinköp och matshoppning med en fruktansvärt olydig och trotsig tioåring. ALLA de andra skötte sej dock. Sex timmar blev vi hemifrån... Sex timmar med en Shannara full av irritation över ett bilh-vete och pappa2. Är imponerad över att jag inte lät det gå ut över mina barn!


Bilen lyser som en jäkla julgran på instrumentbrädan... Varningslampor åt höger och vänster... Fick dock höra att jag skulle köra tills jag blev stående på ett mindre trevligt sätt... Jaja, en bil... Världsliga ting!


”Man kan alltid bli galen av mindre”

Inga kommentarer: