onsdag 21 oktober 2009

I've got the power of the universe

Jag har så mycket makt! Ett litet pip och allt bara händer... Rumpan blir torr, kläder åker av och på, jag får härligt, lagom varm mjölk, jag får rapa, jag får nappen och jag blir nerbäddad och får sova. Jag får uppmärksamhet, alla gullar med mej, jag lyfts hit och dit... Alla gör allt för att få mej att må bra! Det är riktig makt.


Nu har jag dessutom upptäckt att jag med ren och skär vilja kan styra dessa tentakler som då och då viftat till i ansiktet på mej tidigare. Om jag koncentrerar mej och tittar noga på en av dem, helst tills ögonen hamnar i kors, så kan jag stoppa in den i munnen, sträcka upp den i luften, åter stoppa in den i munnen och vifta med den i luften igen. Snart är hela världen min! Mamma kan glömma det där med världsherravälde!


Eller hur tänker de, de små liven när de ligger där och låter? Hur ser deras tankar ut?


”Nam et ipsa scienta potestas est” (Kunskap är makt)


Inga kommentarer: