onsdag 7 oktober 2009

Fick nog och shoppade julklappar


Idag fick jag nog! Strax efter sju i morse rusade jag ner i tvättstugan, med en svans ungar (ni som läst mitt tidigare inlägg om tvättstugan vet ju hur det ser ut =) ), och slet plasten av den enda hela maskinen och körde in ett tvätt. Jag såg säkert både vild och galen ut med håret på ända och blixtrar ur ögonen när jag ryckte upp dörren bara för att upptäcka att det inte hänt ett skit sen i fredags därinne. Två veckor utan tvättstuga med sex barn... Herre jisses! TVÅ veckor för att vädra, städa och måla... Och så är fortfarande inte ens tvättmaskinen som felanmäldes för två veckor sen lagad och någon ny torktumlare fanns inte heller. Men ett torkrum finns och det funkar bra!


Efter att ha skickat barn till skolan och lämnat en bunt på ”dagis” så körde jag igång en ny maskin och bestämde mej för att jag minsann var värd lite lyx! Så jag tog med mej Godingen och for till stora staden där jag träffade en kompis och hennes Sötis som föddes fem dagar före Godingen.


Vi shoppade lite presenter till de två barn som snart fyller år och till en av de söta tremänningarna som nyss fyllt och ska ha kalas i helgen och så hittade jag lite halsdukar till de största på rea. Jag har faktiskt, hör och häpna, köpt årets första julklappar också! En till Sötisens storasyster, en till Sötisen och en var till mina bröder Bus. Dessutom tyckte jag att det var dags att köpa första gosedjuret till min bebis.


Fick en massa gjort i lugn och ro... De flesta kanske inte ser det som lyx, men för mej som brukar åka med alla sex barn för att handla så är det guld värt att bara åka med bebisen och som grädde på moset så åt vi lunch på en av restaurangerna. Superlyx! Godingen och Sötisen skötte sej så exemplariskt som bebisar bara kan.


Tack vare min lyxiga förmiddag så hopade sej skiten härhemma. Ett berg av disk i köket och sen detta tvättandet, som jag i skrivande stund fortfarande håller på med, två maskiner kvar att tvätta och fyra att torka. På detta så har inte barnen varit direkt samarbetsvilliga sen jag hämtade dem...


Men men, barn är barn och ska visst protestera och få motstånd för att utvecklas till intelligenta vuxna individer har jag hört... Vilken j-a tur jag har som ”aldrig” fick som jag ville då jag var liten... Haha... Därför jag har blivit så smart! ;-) (OCH det är därför mina barn kommer bli lika BÄST som sin mor =D ) Ifall någon har råkat missa hur smart jag är, det kanske inte alltid är så uppenbart, så kan jag bara skylla på trötthet just nu... Haha


”Sova får man göra i graven”

1 kommentar:

M sa...

Härligt det låter *S* du har det du gör gumman!!!