fredag 23 oktober 2009

I backspegeln

Jag trodde faktiskt på fullt allvar att mitt liv blivit mer kaotiskt för varje unge jag fått från nummer tre räknat, men jag har just konstaterat att jag har fel!

Har precis suttit och kollat igenom mina gamla ”bloggar” där jag skrivit lite då och då sen 2004.

Saxar nu in lite bevis här på hur mitt liv såg ut som arbetande trebarnsmor.

2005-02-12

Har liksom lite annat att fokusera på. Tre barn å två katter... än så länge.

Just nu jobbar jag dessutom och gissa vilken skit det är? Bara under denna veckan har tre frysar pajjat å glassen runnit i floder... Och kryotermen (värmesystemet) på jobbet gick sönder så när jag kom dit igår var det åtta grader varmt inne... Inte kul... Idag var det bara sex grader... Ännu mindre kul.


2005-03-02

Idag har det varit allmänt rörigt överallt känns det som. Puddeluddingen har varit med mej på jobbet. En ettåring är inte lätt att ha i en vagn i flera timmar kan jag lova...

Morgonen började jättebra, fram till vi skulle gå. Då blev barnen helt plötsligt zoombies eller nå't. När vi väl kom till förskolan så kom en pojke å berättade för tösen att de skulle ha pulkadag idag. Hon fick värsta utbrottet å de slutade med att hon fick passa Lillen medan jag sprang hem och ner i källaren för att hitta pulkor å hjälmar... *pust* Sen va den delen frid och fröjd i alla fall.

När jag sen kom till jobbet så fick jag en smärre chock. Ute på lastkajen stod två staplar med 32 lådor korvbröd, 192 förpackningar!!! Min syrra hade fått hjärnsläpp igår å knappat in 192 förpackningar istället för 192 st korvbröd... Sen blev jag tvungen att bestiga en stor snövall med vagnen för att ta mej fram till trappan å upp på lastkajen.

Det fortsatte med att lille Puddeluddingen absolut ville vara så "besvärlig" som aldrig förr. När han tillslut somnade så fick jag i alla fall lite gjort.


2005-03-14

Hmmm... Nu har snart inte mitt internet funkat på en vecka och jag som har haft så mycket jag velat skriva här... *ler* Nu kommer jag inte ihåg hälften...

Fick i alla fall mina misstankar bekräftade i fredags när min kompis berättade att hon också ska ha barn igen. Hon fick en månad före mej förra gången och den här gången ska hon ha två månader före. Kul tycker jag!

I onsdags var jag, syrran och ungarna på glassmässa (”proppa i dej så mycket glass du bara kan och lägg en order-tillställning”) och jag käkade tiptop... Som jag har saknat den glassen i tio år sen den försvann! *mumsmums*

Hmmm... Vad har vi mer gjort? Jo, jag har jobbat en hel massa, varit på föräldramöte, utvecklingssamtal och haft kalas för våran lilla ettåring!

Nu ska jag ta å jobba lite så jag kan åka till banken å sen komma hem så jag kan börja städa i min röra.

Imorgon kommer mamma och pappa äntligen hem *jippie*. Skönt att slippa allt vad korvbröd, trasiga frysar och värmesystem heter!

”Man SKA skratta åt skiten”

Inga kommentarer: