onsdag 7 oktober 2009

På begäran av mitt sms


Igår fick jag ett meddelande från mitt sms... Han tyckte att min blogg är underlig och gnällde över att jag inte var mer noggrann i mitt inlägg angående besiktning av underredet... Hehe... Så för att göra honom nöjd så ska jag här utförligt beskriva hur denna företeelse gick till.


Precis en minut före jag skulle vara på mvc inne i lilla staden klev jag innanför dörrarna. Barnmorskan stod redan i väntrummet och snurrade huvudet likt en helikopter (ni vet, sådär som i exorcisten) för att hitta mej.


På väg till hennes rum så var jag tvungen att ställa mej på det första tortyrredskapet, VÅGEN. Av någon konstig anledning så visar denna uppfinning alltid minst 20 kilo för mycket (minst). Nåja, jag hade i alla fall lyckats bli av med alla kilon och ett par till sen inskrivningen.


Väl framme i barnmorskans rum så skulle blodtrycket kollas. Ja, just det ja du är ju såpass kraftig så jag måste hämta en större storlek på manschetten. Suckade hon och reste rumpan och förpassade sej till nån annan del av sjukhuset för att hitta en storlek som passar flodhästar. Naturligtvis så var mitt blodtryck en aning högt, låg på 132/80 och naturligtvis var barnmorskan tvungen att härröra detta till min vikt... Det kunde inte ha att göra med min förkylning kanske? Visst, visst, jag vet att man kan få högt blodtryck av att vara fet, men mitt blodtryck har alltid varit perfekt förut och jag är dyngförkyld, vilket ingen normal människa kan undgå att märka då de ser mej, än mindre om de talar med mej.


Och som varje normalt begåvad människa som läst så här långt förmodligen förstått så älskar jag inte direkt min barnmorska. =)


Sen lite diskussioner om diverse olika preventivmedel, tanten tyckte att jag skulle prova p-piller igen, eh, hur smart är det om man är överviktig och mår piss av hormoner? Då föreslog hon hormonspiral, men hallå, sa jag inte nyss att jag mår skit av att stoppa in extra hormoner i min kropp? Men kopparspiral då? Jo, tanten, om du läser i dina papper där på bordet så ser du att jag blöder som en stucken gris i tio dagar var femte vecka. Då är det verkligen intelligent att stoppa upp något vars vanligaste biverkning är att man blöder ännu mer. Dessutom har jag redan provat och då åkte skiten med blodet ut tack och lov, vilket resulterade i ett av mina älskade barn. =) Sen kom pessar och kondomer upp på tapeten, hänvisade åter till min journal där det tydligt står att jag är latexallergiker. Tur att hon hade sån koll! Då frågade hon mej hur jag då skulle bära mej åt??? Jo, jag kör Mollans modell... ”Tillbakadragna August”, svarade jag med ett flin och sen var den diskussionen klar.


Sen var det dags för nästa tortyrredskap, GYNSTOLEN! Den stolen måste vara uppfunnen av en man. Hård, kall och man hamnar i ett fruktansvärt förnedrande läge.


Av med byxor och trosor och sen ligger man där i tröja och strumpor, helt utlämnad till en okänd människa som strax ska gräva i underredet och bestämma huruvida man får godkänt eller inte.


Upp i stolen, sära, upp med benen i benstöden så att man ser ut som en uppfläkt kyckling, hasa fram med rumpan till kanten...


Så står hon där... Drar på gummihandskar, för jag var väl inte allergisk mot latex så hon behövde använda den andra sorten? Eh, jo just det ja... Av med handskarna och på med ett annat par som hon först var tvungen att hämta från ett förråd i Kina eller så.


In med ett par fingrar, en hand tryckt mot livmodern på utsidan av magen. Knip nu är du snäll. Oj oj... Ja inte kan man tro att du har fött sex barn inte! Tack tanten, det var det trevligaste du sagt idag!!! =)


Kläder på och dags för den tredje delen av den här ”frivilliga” tortyren. Blodprov uppe hos vampyrerna en våning upp. Bara att glatt sträcka fram armen med superådern på och låta dessa blodsugande varelser få sitt! (Alldeles rätt och riktigt, jag gillar INTE att bli stucken)


Tjugofem minuter senare sitter Godingen på plats i bilen och vi far vidare mot nästa ”äventyr”, diskberget hemma i diskhon!!!


Nöjd nu, sms:et? Och som du vet, och alla andra nu också får veta, så är jag bäst! ;-)


”Kniiiip”

1 kommentar:

19AgoniA70 sa...

Jag kan bara hålla med dig på alla punkter ;-)
Finns en anledning till att jag aldrig fann tid för ett återbesök :-o