lördag 24 oktober 2009

Skelett och spagettipuppar


Igår kväll fick småkillarna stanna uppe ända till halvtio, lillan gick själv och la sej vid halvnio. Bäddade ner grabbarna och sa god natt, släckte lampan och smög ut i vardagsrummet! Kvällen var lugn och det fanns popcorn kvar till mej. Perfekt! Bäddade ner mej framför tv:n och messade lite med sms:et...

Plötsligt skrek William till, började tjuta och kom utspringandes till mej i vardagsrummet. Han såg helt chockad ut stackaren. Jag tog honom i famnen och undrade vad som hänt?

”D-d-d-det ligger ett skelett i min säng, under mitt täcke...” sa han med tårfyllda ögon. ”Men”, sa jag. ”Du har ju ett skelett på din pyjamas vet du väl?” ”Det lever mamma, det rörde på sej och lyste” Förklarade han för mej... Snacka om traumatiserande! =)

Efter en liten stund hade vi rett ut det hela. Han fick ju en pyjamas då han fyllde år med ett självlysande skelett på och naturligtvis rör det sej när han rör sej... När jag väl förklarat tyckte han att det var coolast i hela universum och gick stolt in och tittade på sin mage tills han somnade!

Sista gången jag tittade på klockan var hon strax efter 22, sen tvärslocknade jag, med mobilen i handen... Haha.

Vid två tyckte Goding att det var dags att omvandla min stackars puppevårta till ett spagetti. Han fångade upp den och sög in den sådär som man slurpar i sej spagettin, ni vet, som i lady och lufsen. Sen drog han lite extra i den innan han bestämde sej för att äta med normalt hyfs.

Strax efter började Emilia gråta i raseri och skrika ”Dela INTE!” om och om igen. Efter en liten stund gick jag in och satte min hand försiktigt på henne för att lugna henne då skrek hon ännu värre ”NEEEEEJ GÅÅÅÅ!”... Så jag gick ut igen och hon fortsatte tjuta och skrek igen ”NEJ, dela INTE mamma!” Sen blev det knäpptyst.... Så tyst så jag var tvungen att smyga in och känna så hon levde efter en liten stund. Hon sov som en liten prinsessa med ett leende på läpparna. Att inte pojkarna vaknar när hon drömmer och skriker så övergår mitt förstånd!

"Utan ordspråk vore språket ett skelett utan kött, en kropp utan själ"

1 kommentar:

Jessica sa...

Kikar in, såg din adress på FL