fredag 23 oktober 2009

Tillfredsställd



Och näää, pappsen, det handlar inte alls om snusk så du kan lugnt läsa vidare. =) (och det är det enda roliga med det här inlägget bara så att ni vet)


Idag har jag haft en tråkig dag. Inget kul alls har hänt. Vi har bara varit. Minibatman har varit här hela dagen. Grått ute, så vi har bara stannat inne. Barnen har spelat, lekt med lego, ätit, tittat på tv och fikat. Läste en gång att tråkigt visst var nyttigt ibland för utvecklingen. Vad utvecklar man då? Hängiga ögonlock kanske?


Jag har plockat, dammsugit och gjort undan tusen små ärenden som att sortera papper, betala räkningar, beställa presenter, säga upp bokklubbar o.s.v. Därav känslan av tillfredsställelse, att vara tillfreds med livet.


Har fortfarande tusen saker till att ta reda på, MEN jag har ju i alla fall börjat.


Det tråkiga med allt småplock är att man sliter en massa för att göra det, men resultatet syns liksom inte.


Pappa1 och hans päron har just plockat upp mina stora älsklingar... Saknar dem alltid då de åker, samtidigt som det är skönt för mej att få ett par tidigare egenkvällar då och då också. Undrar vad jag ska unna mej ikväll?


Så lugnt här nu så jag börjar fundera på vad det var i fisken jag serverade förut...


”Lugnet före stormen”


Inga kommentarer: