onsdag 28 oktober 2009

S-kurva


Igår kväll la sej Godingen halvsex och Snufflan tjugo i sex!!! UNDERBART... Fram till elva på kvällen då jag precis somnat och de vaknade.


Efter mjölktankning på liten så låg han bredvid och jollrade glatt, rakt ut i mörkret och Snufflan låg på andra sidan och var arg.


En timme gick och nästan två. Hann flera gånger gå igenom scenariot om hur det skulle bli då Snotti kom över till mej också.


När så väl Snotti kom så hade båda de små somnat. Han var naturligtvis tvungen att ligga där Snufflan låg. Hon vaknade och blev arg och skrek åt mej att gå. Jag förklarade att det här minsann är min säng och att hon får gå om hon vill ligga ifred. Då fick jag en utskällning som varade i tio minuter och förmodligen på grund av volymen väckte de döda borta på kyrkogården en mil bort.


Så tre personer på 90 cm, ett täcke och barnet i mitten vill INTE ha täcke på sej. Hennes ben och fötter virvlade konstant runt likt en helikopters rotorblad och hon skrek med jämna mellanrum att jag skulle gå och att hon minsann INTE tänkte flytta sej. Fötter i ryggen, fötter i ansiktet, nappar under höften.


Tillslut la sej Snotti skavfötters med oss och jag fick tillbringa resten av natten i skarven formad likt en dubbel s-kurva och finna mej i att ett par gånger i timmen bli väckt antingen av mjölkmonstret eller argbiggan och ett par gånger av en kille med akut skallebank.


”Att bli arg kan ibland vara som att hoppa in i en härligt ösig sportbil, trampa gasen i botten, köra iväg i full fart och sedan upptäcka att inte bromsarna fungerar”


Inga kommentarer: