onsdag 28 oktober 2009

Prioriteringsekvation


TRETTIOSEX jävla dagar med bara en tvättmaskin! Fjorton av dessa dagar var tvättstugan helt stängd på grund av branden. Bara denna veckan har jag haft ett barn som spytt ner en säng, en katt som spytt ner en annan, ett barn som har kissat i en säng och en bebis som bajsat i min säng. Dessutom så använder alla barnen kläder varje dag och ve å fasa, de skitar ner sej också. Och precis nyss spydde det andra kattkräket ner en matta! Jag som inte ens hunnit ikapp de två veckorna utan tvättstuga...


Ekvationen går inte ihop. Eller har någon av er en lösning?


Här står jag med en tvättid som varar i sju timmar och en maskin att tvätta i. Jag har fyra maskiner med vanliga kläder att tvätta, sängkläder till sju sängar, tre täcken, två kuddar, ett överkast och två mattor som också behöver tvättas. Som MÅSTE tvättas.


Dags att prioritera. Måste tvätta det som är nerspytt och genomskitet. Jaha ja, då finns ingen tid kvar till kläderna. Vad händer då? Jo, RQ får värsta utbrottet eftersom hon minsann bara har två par byxor att använda (de andra 24 paren i garderoben räknas tydligen inte?).


GAH! Giv mej styrka...


”Behärska din vrede och du fattar kloka beslut”


Inga kommentarer: