måndag 12 oktober 2009

Min son Smålänningen


Jag när en snåljåp vid min barm. Ungen skriker varje gång han skiter. Inte konstigt att han blir så rund. Uppenbarligen bryr han sej inte heller om kvalitén på det han sväljer ner... Inte om man får tro Dödskallen i alla fall.


Igår stod nämligen största storebroren och gosade med minibrorsan då han plötsligt kräktes. Tioåringen konstaterade då att det luktade sur mjölk. Ja så klart svarade jag, han dricker ju bara mjölk. Men varför ger du honom gammal mjölk då mamma? Frågade han... Innan jag hann svara lade han till att han tyckte jag skulle amma oftare så Godingen bara fick fräsch mat!


Godingen är faktiskt väldigt lättsam att ha att göra med när det gäller amningen. De andra små barnen satt ihopkopplade med mej som små blodiglar 22 timmar per dygn ungefär, men lillkillen nöjer sej med en gång varje natt och har ett mellanrum på ca: 3 timmar mellan matstunderna under dagtid. Ändå är han rund som en boll och växer som ogräs. Jag har aldrig sett en tjockare bebis live tror jag.


Enligt en av mina goaste kompisar så har jag nog Anabola-Super-Bulk i pupparna. Kanske vore något att starta ett eget företag på. Har ju värsta överflödet av mjölk... Får pumpa och tappa upp i små flaskor och sälja dyrt... 100% naturligt, får musklerna att växa explosionsartat! ;-) Undrar hur den kemiska sammansättningen på bröstmjölk ser ut? Måste ju ha något obegripligt att trycka på etiketterna.


Sen anlitar jag barnen för att göra reklamjingeln som ska sälja produkten åt mej. Barn är ypperliga experter då det gäller hur bra en jingel är... Här hemma till exempel så kan då och då någon av barnen nämna en leksak som de vill ha i samband med att de ser en reklamsnutt, men sen nämner de den inte igen för än reklamen visas nästa gång. Bra att leksaksreklamen inte är lika lockande som många andra företags reklam tydligen är.


Om man får tro mina barns beteende och nynnande här hemma så är det reklam för nummerupplysningar och McDonalds tätt följt av ICA:s och Telias reklam som sätter sej fast som berget i deras små hjärnor.


Tänk er bara tre gossar i lite varierande storlek som plötsligt börjar sjunga ”sms:a eller riiing, fråga ANYTHING” samtidigt som de gör den där dansen som snubben i reklamen gör eller en tolvårig liten rocker som plötsligt börjar sjunga ”mamamamamamacdonalds mamamamarkoolio...” Eller när man sitter vid matbordet och någon utbrister ”Tänk vad skäggig han var, ICAStig då han kom tillbaka”, eller ”Så skämmig som pappan är i Teliareklamen får aaaldrig någon pappa vara här.”


Hetast här hemma just nu är reklamen för någon fastighetsbyrå, ingen av oss minns vilken, men låten de sjunger går i alla fall varm... ”Mama, haven't you heard? We sold out all over the world...” Till och med Snufflan med sina två futtiga år rockar loss på golvet i vardagsrummet medan hon skriksjunger den låten. =)


”Livet har sina goda stunder”

2 kommentarer:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Haha alltid lika roligt och komma in å läsa dina inlägg...man blir på så gott humör!! I´ll be back!! ;-)
Kram

Carita sa...

Hej, hittade din blogg via familjeliv. Du skriver så otroligt underhållande och bra om ditt liv med många barn. :-)
Härligt att din lilla kille inte sitter fast på dig utan att du får lite mellanrum mellan amningarna. Jag har haft lite varierande bäbisar här hemma, både de som varit helt tuttgalna och de som tyckt att det räckt att käka med ett par timmars mellanrum. :-)

Ja reklam har en förmåga att sätta sig på hjärnan. Barnen här har med varit väldigt fascinerade av vissa reklamjinglar. :-)

Ha en fortsatt trevlig kväll.
*kram* från Carita alias Imra på familjeliv. :-)