onsdag 1 september 2010

Överraskningar

Morgonen bjöd, förutom dimma, på en och annan överraskning...

1. Sexåringen ville inte alls gå till skolan så han klädde av sej och lade sej i sängen igen fem minuter före vi skulle gå. Anledningen? Jo, han ville inte borsta tänderna, men var tvungen att göra det ändå... Hmmm

2. Innan jag ens hunnit in efter en morgonpromenad med kameran i dimman och lite matshopping så fick jag terminens första samtal från skolan. Tydligen så har min son en uppkäftig attityd i klassrummet (som preteens uppenbarligen helt normalt kan ha har jag läst) och läraren ville att jag skulle komma dit och ha ett kort samtal på stört. Men nope, mitt lilla barn ville in och få välling i magen (och komma ur pyjamasen... ehrm...) så mötet får vi ta imorn.




3. Lillen och den stora grabben skulle tydligen ha varit hos tandläkaren klockan tio. Har jag inget minne av... Hade jag kommit ihåg det så kanske jag sluppit samtalet från skolan? Dags att skaffa sej ett extraminne, någon som vet hur man installerar sådana i människor?

Inga kommentarer: