tisdag 14 september 2010

Alla var överallt och ingenstans

Denna morgonen har kaoset återgått till det normala. Alla var överallt och ingenstans och alla hade glömt bort hur man sätter på sej kläder. Ute blåser det och himlen är grå, regnet faller.

Som vanligt så ordnade allt ihop sej som i ett trollslag, tvätten sattes igång, maten hamnade i magarna (i alla fall större delen av den) och kläderna på kropparna...

Precis då det var dags att gå kom de stora grabbarna på att de skulle ta skolkort idag. Just det ja, fotografen hade planerat sin tid så illa förra veckan så hon hann inte med att ta några gruppfoton på skolan och inga enskilda foton i tre klasser... Så kan det gå då man tror att det tar TVÅ minuter per unge på dagis (förlåt, FÖRSKOLAN)!!!

Och varför i hela fridens namn sitter jag här och skriver ett meningslöst inlägg utan poäng? Tja, eftersom min promenad blev inställd då jag inte har lust att dränka min unge eller blåsa bort och barnet nu sover, disken är diskad och ingen vände upp och ner på någon del av hemmet i morse så fick jag lite tid över...

En Mamma som är van att vara igång dygnet runt vet inte hur man bara är utan hon måste aktiveras hela tiden! ;)

Inga kommentarer: