fredag 3 september 2010

Man kanske skulle ha stannat i sängen...

Idag har det varit en sådan där dag då man kanske borde ha vänt sej och dragit täcket över huvudet, vägrat kliva upp på morgonen.

Men om jag hade gjort det så hade jag ju gått miste om "pizza 6in1 - smaken är som baken"...

...om ett par härliga timmar ute med ungarna...





...om att få höra hur dottern bubblar av allt positivt och kul som händer i skolan och om att få se hur duktig min stora grabb kan vara då han sätter rätt sida till.

Jag hade missat barnens roliga konversationer... Ett gott skratt förlänger livet.

"Åh, han den där killen i min klass är så barnslig!" suckade tonåringen då vi käkade pizzan.
"Vad är barnslig?" undrade sexåringen
"Det är som om du skulle bete dej som Lillebror och säga GAGA och kissa och bajsa i en blöja igen." förklarade storasyster pedagogiskt
"GÖR HAN DET???" Utbrast sexåringen med ögonen uppspärrade och hakan nere vid knäna
"Näää..." svarade tonåringen och höll på att vika sej dubbel av skratt på grund av den syn som med all säkerhet dök upp på insidan av hennes ögonlock "Han är lika gammal som mej, men beter sej som dej ungefär"
"Som mej? Men jag är ju inte barnslig..."
"Jo, eller nej... Du är inte barnslig för din ålder, men... äh..."

Och jag hade missat utsikten genom fönstret då jag vek tvätt och sjöng godnattvisa för Lillen.


Så trots en dag i totalt orkankaos, skrik, bråk och uppeldat käk så är Mamman glad över att ha just de barn hon har - De bästa på jorden!!!

Inga kommentarer: