måndag 6 september 2010

Läkaren anställde den otåliga sexåringen som assistent

Nog fanns det en doktor nere på vårdcentralen då vi klev in där, jag och de fyra yngsta, men det var inte den vanliga läkaren utan en annan. Förmodligen var han där för att ta hand om de bokningar som den vanliga läkaren hade... Jag är glad för att de lyckades klämma in oss så att läkaren kunde ställa samma diagnos som jag redan ställt (kanske ska satsa på att bli läkare???) och skriva ut medicinen som jag ville ha till grabben. ;)

Läkaren anställde den otåliga sexåringen som assistent så att han fick känna sej viktig och sluta att tjata på sin mor. Gissa hur stolt han var då läkaren bad honom hämta stetoskopet och han visste vad det var! Dessutom växte han nog en halvmeter då läkaren imponerat berömde honom! =)

Strax efter att läkaren lagt in receptet på datorn så fick Mamman agera städtant och torka upp slemkräks i korridoren... Urk... Så kan det gå när man inte äter mat, bara medicin och sen blir petad i halsen och därpå får en megahostattack!

Efter Mammans insats så var vi tvugna att ta oss till affären. Hundra meter som tog en kvart att gå... Vi hann se både det ena och det andra på vägen, ungarna har just nu dille på småkryp!






Frysdisken och kyldisken på ICA är Guds gåvor till mammor som inte fått sova på två dagar. Barnen botaniserade friskt bland pizzor, hamburgare, korv och färdiga plättar... Man blir mätt på det med!!!

Vägen hem var lång, sisådär 200 steg, så femåringen behövde vila mellan hostattackerna. Mammas krake.

Gör som storebror, måste vara obekvämt!

ICA har en bra kakhylla också. Ungarna älskar att handla med Mamman då hon är övertrött.

"Mamma?"
"Mmmm..."
"Kan vi köpa fika?"
"Mmmm..."
"Jag vill ha en sån här."
"Men jag vill ha denna!"
"Jag tycker inte om det, jag vill ha ett sånt paket!"
"Mmmm..."
"Kan vi köpa alla mamma?"
"Mmmm..."

Sen står Mamman och packar upp kakpaket efter kakpaket och ett gäng bullar på bandet och fattar ingenting!

Efter den underbart goda middagen och äckligt mycket fika tog de stora, underbara, älsklingarna med de tre, friska, små ut en stund.

Nu har de små kommit i säng, himlen brinner och köket väntar på att få dejta morsan!


2 kommentarer:

Elin Damberg sa...

"Kan vi köpa alla mamma?"
"Mmmm..."

Hahaha. Underbart.

Sandra sa...

Så där ser det ut i vårt kök också efter varje måltid, inte undra på att mamman aldrig kan ta det lugnt! När det är städat efter en måltid är det dags att påbörja nästa! Krya på sonen!