torsdag 9 september 2010

Pannkaksyoga och pusselkartongskonfetti

Liten visade idag upp sina färdigheter i att äta själv, vilket ledde till att jag fick lite extra yogaövningar till efterrätt då jag halvt ålande, halvt hukande hasade runt på golvet för att sanera efter pannkaksmassakern. Visst är det praktiskt? Yoga fem gånger om dagen utan att behöva tänka och planera!

Graciös likt en gravid flodhäst som cyklar på badkarskanten hävde jag mej upp för att mötas av två femåringar med händerna fyllda av pusselkartongskonfetti. Det visade sej att Snufflan är expert på att riva tunn kartong då hon inte får vara med och leka. Mamma Moster Shannara använde ungefär en och en halv tejprulle och lyckades till Minibatmans stora glädje reparera skadan (en aning i alla fall). =)

Snabbt som ögat jagade jag sedan ut barnen och störtade efter själv och möttes av våren???



Vårkänslorna förstärktes ytterligare av glassätande ungar i lekparken...




Efter TRE timmars grävande hade jag fått nog, men inte barnen... Det tog en halvtimme till att övertyga dem om att vi var tvungen in och äta innan Minibatmans mamma stod på tröskeln och trampade! ;)

Tänk vilken tur att jag hade kameran att fördriva lite tid med...

Inga kommentarer: