lördag 4 september 2010

Målarpaletten har tittat fram

Vid ettiden idag kom de stora barnens farsa för att plocka upp dem, då hade vi fortfarande pyjamasparty och det enda vettiga vi avklarat dittills var frukosten vid nio... =)

Efter att de stora åkt tyckte minsann de små att vi behövde ut på lite äventyr...

Med ett bestämt mål...

...nämligen McDonalds, vilket inte är Mammans favorit. Fast vad gör man inte för sina små gryn när man är trött på hemmets vrå. ;)

Istället för att äta på restaurangen eller ta med maten hem så åkte vi till järnvägsstationen och satte oss vid "äppelparken" som barnen kallar det (ett litet parkområde en bit från spåret där det växer en hel massa äppelträd).


Och idag hade vi sådan tur så att vi faktiskt fick se ett tåg som stannade en kort stund...

När vi ätit färdigt ville ingen gå hem så vi tog oss en promenad i Lilla staden och ner på området mellan älven och kanalen där barnen gav restena av sina pommes frites till änderna. Puddeludding blev nafsad i handen och en av änderna var ända fram och hackade lätt på min kamera... Spännande värre!

När vi kom hem ville ingen av oss gå in så vi tog en promenad i omgivningarna och konstaterade att Gubben Höst plockat fram färgpaletten och börjat måla... Till Mammans stora sorg. Visst, hösten är underbart vacker, men Mamman vill ha värme!


Jag vet att mina barn, liksom jag själv, knappt är riktigt vettiga någonstans i vanliga fall, men när lördagsgodiset hittar fram ur skåpet så är det totalt kört... ;)


När ungarna kommit i säng kunde jag se ännu ett tecken på att Gubben Höst är i görningen, han har jagat svanarna på flykt mot varmare breddgrader.

Innan jag ens hunnit färdigt med det här inlägget så kom min stackars Snotti upp med en kruppattack så nu har vi haft medicinparty och sen frusit häcken av oss vid balkongdörren. Det kommer bli en lååång natt!

1 kommentar:

BP sa...

Vilken toppen dag ni har haft! Å jag håller med dig till 100%: jag skiter (sorry) i alla fina höstfärger, jag vill ha sol och värme å om gräsmattan ser ut som halm så struntar jag i dt med.

PS. Vilken av ungarna är sjuk. Stackars dig. Hoppas du får sova lite iaf inatt. DS