måndag 20 september 2010

Fantastiskt!

Vaknade till en dimmig morgon, en hel timme innan klockan ringde. Satt i lugn och ro vid köksbordet och serverade barnen frukost allt eftersom de vaknade till liv. Myspysmorgon! Alla var dessutom klara i tid och ingenting gick sönder, inget gnäll och ingen stress!

Efter att ha lämnat barnen på deras olika skolor så tog jag och Lilleman den vanliga promenadslingan samtidigt som några av solens strålar orkade bryta igenom täcket av dimma.

Inte blir det mycket till motion när naturen glittrar framför kameraögat... *ler* Men spindelnät fyllda av dagg är omöjliga att motstå! ;) Moder natur är full av fantastiska under...





När vi var hemma hade dimman lättat helt och en sådan här solig förmiddag njuter till och med jag av hösten trots att jag saknar värmen (som vi fick ALLDELES för lite av i sommar).

Vi hann knappt hem (välling och en timmes middagssovning för Lillen) innan det var dags för uppföljningsmöte på skolan angående min ena son. Det var skönt att höra att lektionerna fungerar allt bättre, bara hoppas att detta mötet leder till att även utomhusaktiviteterna ska bli bra.

Möte igen om ytterligare två veckor. Jag älskar att vår lilla skola anstränger sej till det yttersta för att alla elever ska få det så bra som möjligt, jag älskar att lärarna kämpar på och ger barnen mycket beröm då de förändrar sitt beteende, jag älskar att de inte väntar tills det är "för sent" innan de kontaktar hemmet och börjar utarbeta en plan för hur barnet INTE ska hamna fel.

1 kommentar:

BP sa...

Förstår inte hur du kan ta sådana toppenbilder med din "lilla" kamera (spindelnätet). Å jag är glad att grabben verkar te sig. Vad hände???