söndag 12 september 2010

Bullbak och speedade ungar

I barnens kokbok så påstås det att det ska ta 90 minuter att baka bullar. Vem i hela fridens namn har skrivit den boken? Det tog minsann fyra timmar att få ihop strax över hundra kanelbullar här. Fast om en unge äter upp halva mjölpåsen och en annan försöker banka skiten ur degen så drar det kanske ut en aning på tiden? ;)

När bulldegen jäser så kan man passa på att bygga med geomag, eller någon billigare kopia av det. En alldeles underbar uppfinning som kan hålla barnen sysselsatta i timtal (om de inte tappar tålamodet och stjäl bitar från varann förstås).

Nybakade bullar kan vara bra till mycket. Man kan bland annat hänga upp dem och gunga dem...

Eller så kan man äta de sockerfyllda läckerheterna och sen bli totalt speedad! =)

Som små duracellkaniner på uppåtjack!



Precis när vi skulle gå in så kom några svanar och flög över våra huvuden och strax därefter så började Puddeludding att gasta om svampar...

Hela gräsmattan är full av en hel uppsjö olika svampar!


När vi kom in så ville de små ha välling och somnade på ett litet kick. Tyvärr vaknade Lillen med ont och hög feber en halvtimme senare och bara därför så uteblir mycket av vad jag tänkt skriva idag. =( Dags att ta hand om Lillen igen!

2 kommentarer:

BP sa...

Den sista svampbilden är underbar Shannara. Hoppas Lillen somnar snart så att du får ihop ditt triss. Jag vet ju att du har en "annorlunda och cool idé;-)

PS. Dina ungar har alltid så riktigt coola kläder på sig. Å bullar - ja, själv har jag aldrig bakat bullar å jag ska inte börja med det heller;-) DS

Pysselfarmor sa...

Nu har jag skrattat gott igen....du är helt otrolig på att skriva så man ser det kontrollerade kaoset som utbryter ibland men mitt i alltihop det kärleksfulla smajlet! Trots att barnen far hit och dit och kräver ständig uppmärksamhet så hinner du titta på både blommor och svampar och fåglar och ...och...en djäkla simultankapacitet har du! Du måste ha det himla skoj - det kan jag utläsa av alla dina berättelser. Ett stort smajl är det i ditt ansikte och hjärta!