torsdag 26 augusti 2010

"Träningspass skulle vara rena semestern för mej"

Igår förklarade tandläkaren för mej att jag skulle åka hem och ta det lugnt resten av dagen. Inte ge mej ut på att träningspass till exempel efter att ha dragit ut tanden.

"Träningspass skulle vara rena semestern för mej", svarade jag och frågade sen hur man tar det lugnt med sex ungar... ;)

Igår var piece of cake jämfört med idag. Jag har haft så ont i hela mitt stackars huvud. Billig bantningskur, jag har knappt orkat tugga. Dessutom var jag så otroligt smart så att jag stoppade i mej en bit körsbärstomat! =( (Det som inte härdar, det dödar... Eller var det tvärtom? ;) )

När man är hemma med småsyskonen och en mamma som knappt vågar röra sej på grund av huvudvärk så blir man ganska uttråkad. Ett ypperligt tillfälle att prova på olika bekväma (?) ställningar att inta då man ser på tv.

Efter att alla de tre stora barnen kommit hem och alla fått kyckling, nudlar och Mollans goda sås i sina magar så lyckades vi ta oss på andra sidan av väggen till Lillens stora glädje. Han älskar att sitta och slöa samtidigt som han intensivt följer varje liten rörelse som syskonen gör då de far fram som kippskodda rävar.

På lördag är det ÄNTLIGEN dags för mârten (marknad för er som inte förstår normal svenska ;) ) och barnen håller redan på att klättra ur underkläderna av förtjusning över det lilla tivolit som byggt upp sina karuseller här nere idag.

Nu hoppas vi bara på bra väder till lördag. Hålans befolkning ökar med sisådär en miljon invånare under några timmar. De gamla marknadsbodarna öppnas upp och marknadsstånden trängs på hela området. Djur och traktorer finns och på scenen hålls det igång med det ena uppträdandet efter det andra, dessutom ska kaffemuseét visa upp vad de har.


Mina söta små troll plockade blommor åt mej idag, även slutet på sommaren bjuder på vackra färger. =)

Dagen avslutades i bokbussen som lyxigt nog besöker hålan tre gånger i månaden! Vi har sådan omåttlig tur så att den är stationerad utanför vår dörr en av gångerna! =)

Inga kommentarer: