tisdag 24 augusti 2010

Gummi och Galon

Vaknade upp till regntunga skyar med två tvättkorgar som väntade innan ett gäng ungar skulle till skolan.

Börja tvätta, äta frukost och borsta tänderna gick hur bra som helst, men sen...

"På med regnkläder"
"Var är mina regnkläder då?"
"I lådan"
"NEEEJ"

Leta, leta, leta... Mamman hittade lite regnkläder i en ryggsäck, på helt fel ställe. (VEM kan komma på att stoppa regnkläderna i en ryggsäck som inte används och sen förpassa ryggsäcken till garderobens mörkaste vrå???)

"Nu regnar det inte längre, lägg ner regnkläderna i väskorna istället"
"Men jag hittar inte mina byxor"
"Du håller ju i dem?"
"Men jag vill ha de andra!"
"Var har du lagt dem då?"
"Där de ska vara"
"Men varför tittar du i skoskåpet då?"

Byxorna befann sej på rätt ställe, helt otroligt!

"Inte de regnkläderna Snufflan, ta de andra som kan vara kvar på förskolan"
"VILL HA DE HÄR NUUU!"
"Okej, lägg ner dem då"

Efter den snygga räddningen av Mamman så var det äntligen dags att gå...

"Nu går vi, men var har du väskan Snotti?"
"På skolan"
"Regnkläderna då?"
"Inte i min väska"
"Men var är de, jag tog ju fram dem nyss"
"Vet inte"

GAH... Klockan flåsade Mamman i nacken då hon for genom lägenheten bara för att hitta Snottis regnkläder på tröskeln till ytterdörren. Morgongymnastik!

"Stövlar på!"
"Mina stövlar är i skolan, får jag gå i foppa då?"
"Nej, ta gympaskorna"
"Skrik, gnäll, vrååååål"
"Va?
"JAG VILL HA HJÄLP JUUUU!"
"Men säg det då"
"SKRIIIIK, VRÅÅÅL, HJÄLP MEJ DÅÅÅÅÅ"

Med fem minuter kvar tills det ringde in stod vi vid porten och kom inte ut? Dörren hade svällt ännu mer och var omöjlig att få upp. Blev till att tassa genom mörkret i källaren.

Väl utanför huset öppnade sej skyarna! Underbart, nu vaknade alla ordentligt i alla fall! ;)


När Mamman senare på dagen smög förbi "dagisgården" på vägen till tvättstugan så ser hon Snufflan i helt "fel" regnkläder. =) De hade visst hängt på skolan hela sommaren!

1 kommentar:

BP sa...

En ganska blöt historia måste jag säga;-) Du har verkligen en äängels tålamod.

Svar: Tack så jätte mycket för förklaring om fotografering. Tycker det var en riktigt häftig grej. Ett minne för livet helt enkelt.