söndag 8 augusti 2010

Larmet ljöd genom natten

Det kunde ha gått bra, det började bra i alla fall. Visserligen vaknade Lillen en sväng på kvällen med magknip, men somnade sen om i sin egen säng vid tio igen.

Vid midnatt så började mistluren nere på brandstationen tjuta. Den hörs lika bra här som om den skulle sitta inne i min lägenhet och när den börjar tjuta så känns det som om den håller på i en evighet. Naturligtvis så vaknade barnen och sen var nattens kaos i sitt esse.

Men larmet fyller sin funktion, det vill säga den får folk nyfikna! =) (Brandmännen och kvinnorna har ju andra anordningar som väcker dem och kallar in dem så någon annan funktion kan inte tutan ha.) Naturligtvis var jag tvungen att ta reda på varför det larmat på natten och kunde denna morgon läsa att det var någon som krockat med en älg inte långt härifrån.

1 kommentar:

Malin - Mamma till Lily sa...

Hej! Hittade tillbaka till din blogg som jag följde förut då jag var gravid! :) Har bytt dator och tappade således bort dem bloggar jag följde förut.

Har nu lösenord och användarnamn på min blogg:

Användarnamn: Lilybus
Lösen: imitthus

Om du vill kika in!
Är det okej om jag länkar till din blogg från min?

Mvh Malin