fredag 28 oktober 2011

Varför kan jag inte bara få vara frisk?

Så har ännu ett läkarbesök avklarats med två små, mindre tålmodiga, barn som följe. Även läkaren här tycker att jag ska äta Tryptizol, som egentligen är ett antidepressivt medel, men jag skulle då äta det för att sova djupare på natten och därvid inte vakna lika lätt av smärtorna i benet.

Jag är inte övertygad om att jag kommer börja med dessa tabletter. Dels så vill jag inte sova så djupt så jag inte hör mina barn om nätterna, dels fanns det så många vanliga biverkningar som jag helst slipper och dels så vet jag hur hemskt jag mådde då jag fick medicin på sjukhuset som skulle få mej sömnig och få mej att sova djupare.

Dessutom skrev hon ut en salva till benet som jag skulle börja med nu genast, helst igår. Jag förklarade att jag sitter utan bil så det blir svårt att hämta ut den idag (utan jag får fixa det till veckan) och det är svårt att be någon annan också eftersom apoteket tidigare krånglat så förbenat mycket med att lämna ut medicin till mej när till exempel Pappan har försökt hämta ut den. Jag fick lösa det sa hon, men hur är frågan???

Sen sa hon att jag skulle gå till lab och ta en massa prover, men på lab meddelade de att de proverna minsann skulle tas på morgonen och på fastande mage så jag får återkomma på måndag (med ett helt koppel ungar ;) ) morgon.

Nu är det dags att börja ta itu med fredagsstädningen och förbereda för pizzabaket. =) Underbart med helg och en hel veckas LOV!!! =)

1 kommentar:

BP sa...

Å suck!!! Har inte sjukhuset ett eget apotek. Dum fråga, uppenbarligen inte.
Om du ger ditt körkort till någon så kan tredje part hämta ut medicin, åtminstone i 08;-)
Ska bli kul att läsa vad ni hittar på nästa vecka - förutom prover på fastande mage alltså...