fredag 7 oktober 2011

Rasistisk kaviar?

Om man nu har tagit bort negern på nötkrämen (ni vet de där små förpackningarna med kletigt gott inuti) och nu ska ta bort kinesen från kinapuffarna eftersom det är rasistiskt, varför får då Kalle sitta kvar på kaviartubarna?

Jag menar, Kalle är svensk. Jag är svensk och avskyr dessutom kaviar. Varför ska då jag som svensk förknippas med kaviar? Om man nu ska dra det till sin spets!

Jag förstår inte... Man får inte säga neger för det heter färgad numera (nigger är det ord som är rasistiskt, inte neger), man får inte säga kines för det heter asiat (undrar vad kineserna kallar sej själva borta i Kina).

Jag måste få lov att säga att detta med rasism tagit allt för stora propotioner...

1 kommentar:

BP sa...

Oooops - å jag som har sådna hemska kaviar cravings just nu - har haft dom i två veckor nu och undrar om jag är med barn;-)
Nej - skämt åsido. Håller 200% med dig:
Negerbollen har ju också försvunnit..
Å det heter inte "färgad" det kallas visst för "mörkhyad" för att vara korrekt;-)
Å om du någonsin skulle kalla en japan för kines eller asiat så väntar samuraj svärdet - jag lovar.
Ett toppen inlägg!!!