måndag 8 november 2010

"Ni är fortfarande placerad i kö. Det är snart er tur."

Morgonens första samtal gick till Kommunala Musikskolan eftersom jag till min fasa upptäckte att jag plötsligt blivit åttabarnsmor då räkningen från dem damp ner i lådan i slutet på förra veckan. Helt uppenbart har jag en Max och en Joel numera som spelar slagverk och elgitarr. Jag kände att jag är nöjd med de sex ungar som redan huserar här så jag gjorde helt enkelt en retur på de andra två och sänkte räkningen med 850 spänn i samma veva! ;)

Dagens andra samtal är ännu ej avklarat. Jag har nu lyssnat på: "Ni är fortfarande placerad i kö. Det är snart er tur." var trettionde sekund i över en halvtimme. (Har både diskat, plockat undan, gjort välling, lagt sonen och tömt kameran i väntan på ett svar.)

Man skulle kunna tro att jag ringde till försäkringskassan eller sjukvården, men nej, inte alls... Jag försöker få tag på "E & S Foto AB, skolfotografen i ditt län" för att fråga var sjutton dotterns skolkatalog blivit av. Fotona kom för snart två månader sen och resten av skolan fick sina kataloger för tre till fem veckor sen.

Fast å andra sidan har jag ju lite telefonabstinens då faster befinner sej utomlands och inte alls ringer varje morgon, kooonstigt... ;)

P.s. När jag äntligen fick ett svar, efter 42 minuter så fick jag till svar att jag inte beställt någon katalog... WHAT THE BEEEEEP som elvaåringen säger då han blir irriterad, jag bockade visst för den jäkla katalogen. Internet är inte alltid så praktiskt. Tack och lov hade de ett par kataloger kvar och hon la in en beställning på den nu (till ett dyrare pris säkert?). D.s.

Inga kommentarer: