torsdag 18 november 2010

Mission Impossible? ;)

Ännu en dag avklarad. Ytterligare en dag då Mamman sätter sej ner på kvällen och undrar var dagen blev av? På något vis känns det som om hon står still på en fläck och stampar sej trött.

Men så tänker Mamman efter, summerar dagen och konstaterar att hon nog hunnit en del ändå. Kanske borde hon sätta lite lägre mål för dagarna, kanske borde hon sänka kraven på sej själv en aning?

Förmiddagen blev en riktigt spännande historia. Det var dags för nästa möbel i vardagsrummet att få sitt "julbad", på tur stod vitrinskåpet. Den stora spänningen för dagen låg i att tömma det med tre små hjälpredor till hands och gissa hur många gånger man får bita sej i tungan då en femåring och en treåring skuttar och hoppar fram genom lägenheten, sicksackar mellan legoklossar och snubblar över dammsugaren med ett vinglas eller champangeglas i var hand?


Till slut var i alla fall alla glas diskade, skåpet rengjort och inget gick sönder!!!

Efter en kulinarisk maträtt bestående av köpeköttbullar och pulvermos (URK) så lyckades konststycket att drapera alla små barn i vinterstass nästan helt felfritt... Tror Mamman i alla fall. ;)



Efter en välbehövlig paus ute i friska luften företogs en promenad till affären innan det var dags att köra alla ungar genom hygienspridaren. Sen vidare till köket för ytterligare utfodring innan Mamman skulle leka Taxi åt stora dottern, som för tredje dagen denna veckan skulle hämtas hos kompisar inne i "stan" typ tre mil bort, samt stoppa kidsen i säng.

Glömde jag nämna att Mamman även tvättat i tolv timmar idag? Alla sängkläder och den vanliga tvätten fick sej en omgång. =)

Kanske har Mamman gjort en del ändå idag, men när inte resultaten syns så väl så känns det liksom inte...

I morgon kommer teknikern från Telia hit, håll nu en tumme för att han fixar felet!

Pssst BP, hundra kilo är ingen omöjlighet då man:
  1. Aldrig får sova
  2. På grund av sömnbrist tar till snabba energikällor och blir O'boyoholic
  3. Inte hinner gå ner i vikt eftersom man är en äggkläckningsmaskin och klämmer ut fyra huliganer på fem och ett halvt år
  4. Aldrig hinner träna
  5. Inte orkar träna eftersom man inte sover
  6. Inte har lust att träna eftersom det är så boooring
Ja du ser, det är en ond cirkel... Haha... Det är därför jag önskar att jag hade ett trollspö (ett som inte trollar fram bebisar alltså). ;)

2 kommentarer:

BP sa...

Love you Shannara, absolutely love you! Ja inte bara för att du hakar på mina kommentarer - men för mig är du i n g e n valross. För mig är du en STOR hjälte (nej inga anspelningar till kroppshyddan här). Å mission impossible - shit, den tog du också. Men vet du vad: du klarar även den omöjliga "mission".

PS. Äggkläckningsmaskin - ja den får du skylla dig sjäv för. Men du älskar ju ungarna å jag antar att du - smart som du är - nu har satt ett definitivt stopp för "kaninen". Kram:-))) Ds

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Du är både modig och beundransvärd. Att låta barnen springa med vinglasen ...

Att inte tycka att man inte gjort något med sex barn i hemmet?

Jag tycker att jag varit duktig en dag hemma bara jag tvättat två maskiner, lite överdrivet men du förstår att vi lever i två helt skilda världar. Min två är utflugna sedan har jag slutat att titta på kalsonger. =)

Jag håller med dig -använd och titta inte på dt där trollspöt som trollar fram bebisar till dig. Nu får du nästa gång det blir bebis i familjen vara övertygad om att det är många och kvar och då har du blivit mormor eller farmor.