tisdag 9 november 2010

Det längsta blogginlägget någonsin! ;)

För första gången på länge har jag haft... Hann Mamman precis skriva för två timmar sen (klockan är nu 14:57) och så ringde telefon.

Det var förskolan som ringde och sa att femåringen var hängig och inte sej lik utan behövde komma hem. Så Mamman packade in ettåringen i full vintermundering (för nu snöar det järnet här med), ringde till morfar och bad honom håva in sexåringen som strax skulle lämna skolan för att komma hem (till en tom lägenhet) och slutligen ett samtal till treåringens avdelning för att meddela att hon skulle bli hämtad tidigare för Mamman VÄGRAR att packa sej ut med barn i det här ovädret två gånger om hon inte behöver...

Väl hemma skrek och grät femåringen, höll sej för örat och hade en hemsk skällande hosta. Nässpray, hostmedicin och värkmedicin pumpades in i den lilla kroppen samtidigt som Mamman i tysthet tog farväl av allt som kallas sömn under en vecka framöver.

Ytterligare en och en halv timme har nu förflutit och Mamman har fortfarande inte kommit fram till det egentliga innehållet för detta blogginlägg, känns som om det aldrig kommer att bli klart. Gör ett nytt försök...

I förmiddags hade jag tid över för att för första gången på mycket länge plöja igenom (förstasidan) på aftonbladet. Lika intressant läsning som alltid...

I alla fall om man diggar Googles fadäser, bajsdrinkar och bortskämda skitungar!

Google Maps har nämligen sett till att förse FN:s säkerhetsråd lite extra arbete då de lagt en gräns mellan Costa Rica och Nicaragua galet på en karta. Men vem gjorde Google till enväldig karthärskare? Jag menar, här sitter vi och präntar in i våra barns hjärnor att man inte kan lita på mer än en bråkdel av allt som finns på nätet och så springer en bunt vuxna karlar och tar sej en remsa land för att Google dragit en gräns galet. Helt uppåt väggarna!!!

Från omogna soldater vidare till vår egen omogna skara ungdomar som så småningom ska styra Sverige. Igår hade en ny serie premiär - "Ung och bortskämd" där man får följa ett gäng ungdomar som ska leva tillsammans i ett hus under en period, varje vecka ska föräldrarna (som tröttnat på sina lata ungdomar) "rösta ut" en av ungdomarna.

"– Jag städar inte mitt rum, det är en del av huset och min mamma städar huset, säger Daniel, 22. "

"– Jag skrubbar ingenting förutom mitt ansikte, säger Daniel, 20, apropå städning."

"Lorenzo, 20, är van att mamma passar upp – och att pappa förser honom med pengar.

– Det jag gillar med mitt liv är att varje dag flyter på. Det är jättekul att shoppa, säger han samtidigt som han bränner 17.000 kronor från sin pappas American Express under en shoppingrunda."

"– Att vara snygg på 80 kronor per dag går inte alls ihop. Det funkar absolut inte, katastrof! förklarar Olga Isabelle, 18."

"– Jag ser mig inte själv som arbetslös utan frivilligt arbetsstrejkande, säger Dezirée, 20."

Ovanstående är utdrag ur programmet (och artikeln). En lätt hälsning till föräldrarna som är trötta på sina lata barn - SKYLL ER SJÄLVA! Uppfostrar man inte sina barn utan gör allt åt dem så kan det bara bli på ett sätt!!! ;)

Från Skitungar till Bajsdrinkar. I USA har en kvinna botats efter flera månaders diarré av en härlig cocktail gjord på makens avföring och vatten. Tack och lov slapp hon inta den oralt, men det är illa nog att få någon annans skit upptryckt rektalt också kan jag tycka. (Fast vem vet vad jag tycker efter åtta månaders toalettmaraton?)

Tidsmässigt sett har Mamman nu skrivit sitt längsta blogginlägg någonsin! =) Det tog bara fyra timmar! ;) (Å andra sidan så har det lagats mat, tröstats barn, torkats rumpor, letats ytterkläder och städats lego samtidigt, så jag antar att jag är ursäktad... Haha)

Inga kommentarer: