fredag 19 november 2010

Det komplicerade blev väldigt okomplicerat

Nästa etapp av dammningen i vardagsrummet är nu avklarad med god hjälp av små söta barnahänder. Nu är det bara tv-möbeln och tavlorna kvar innan det är dags att köra igång med storstädning av köket. =(

Mitt i städningen så dök utlovad tekniker upp, en timme sent, stoppade modemet i väggen och allt funkade! What the BEEEP... Här har två tekniker varit vid två olika tillfällen och konstaterat att saker och ting INTE funkar, jag själv har konstaterat att det blir kortslutning någonstans utanför min räckvidd då man stoppar en split i förstajacket och så valsar han in här och bara stoppar in skiten i väggen och det funkar? Snacka om att det komplicerade fallet blev väääldigt pinsamt okomplicerat. Jag ger mej sjutton på att han gjort något nere i telestation innan han kom hit, men tyckte att jag skulle stå här och känna mej bortgjord med en matkladdig unge på höften!

Att vara inomhus och städa en hel dag leder till att barnen drabbas av ett stort överflöd energi som Mamman gärna skulle vilja "skörda" och spara för framtida bruk. En uppfinning att uppfinna och ta patent på kanske? Attans vad rik Mamman skulle bli!!! För husfridens skull så användes överflödet innan det blev dags för fredaxmyset...





Ikväll blev det ordentligt fredaxmys för alla, filmen "Bedtime Stories", pringleschips och salta pinnar varvades med skrattsalvor (mest från Mamman). Trångt i soffan och snacks utmosade över halva lägenheten (när ska Mamman lära sej att det inte är någon idé att dammsuga före fredagens smaskiga utsvävningar?). En alldeles perfekt avrundning på denna veckan och oavsett om ni har ungar eller inte så kan jag lova att den här filmen är sevärd. Förutsägbar, jovisst, men den passade min humor perfekt (eller kanske det beror på min kroniska trötthet?).



Nu börjar klockan ticka mot midnatt och det är dags för Mamman att sova, imorgon är det dags för Bowlingkalas och tonårsövernattning... Spännande?!

1 kommentar:

BP sa...

Städning INNAN det är nå't på G. Skämtar du????? Aldrig för då får man ju göra det två gånger. Det har man ju lärt sig för länge sedan. Du kommer dit du med, jag lovar;-)

PS. Glas, sa du verkligen "glas" till SaturdayMixen, mhhhhhh. Ds