tisdag 23 november 2010

Kära tomten...

Kära tomten!

Eftersom jag har varit så otroligt snäll (ehrmm) hela året, haft en ängels tålamod med alla mina barns nycker, skjutsat, tröstat, vakat, ställt upp för min familj och mina vänner i den mån min tid räckt till, städat, diskat, lagat mat, tvättat, torkat snor och aldrig (ehrmm) beklagat mej över min situation så tycker jag att jag är i min fulla rätt att önska mej en julklapp som kommer skänka mej lite sinnesro.

En present som kommer ge mej och tillika min avkomma mycket glädje då Mammans humör avsevärt kommer att förbättrats av gåvan jag vill ha. En julklapp som skulle vårdas och användas väl.

Kära tomten jag behöver snabbhet, pålitlighet och komplikationsfrihet. Kära tomten, det enda jag önskar mej till jul är en ny dator. En dator som är snabb, tålig och stabil. En dator som inte kraschar var och varannan dag. Jag önskar mej inget mer än det.

Tomten, det är väl lätt ordnat?

Inte? Va? Barnen? Måste barnen ha julklappar i första hand? Vad då? I-landsproblem? Jaha, barnen som behöver mat på borden och kläder på kroppen behöver få sina behov tillfredställda i första hand. Min irritation över datorBEEEEPskrället som står här bredvid och är död är inte lika viktig menar du? Va, ska jag komma till sans?

Okej, okej, jag har kommit till sans nu.

Kära tomten, det enda jag önskar till jul är att mina barn ska få en perfekt jul, att min familj ska må bra och att jag får ha en trevlig jul tillsammans med mina nära och kära. Naturligtvis så önskar jag att alla krig tog slut, att ingen behövde dö av hunger och att jorden blev ett paradis, men tomten, du äger inte ett trollspö förmodar jag?

Nu, kära tomten, ska jag istället vända mej till Pappan. KOM HIT OCH FIXA MIN DATOR NUUUU, jag dör utan den! ;(

1 kommentar:

BP sa...

Jag tror att tomten har hörsammat (heter det så?) din önskan. Jag ska också påminna honom att en ny dator till Shannara är prio nummer ett. Åsså håller jag tummarna.

PS. det är inga I-problem, f*n man är ju handikappad utan PC. DS