onsdag 10 november 2010

Mamman tog en chansning

Som alla vid det här laget redan vet så är Mamman bloggoholic. Just nu sitter jag här och har redigerat bilder på Lillemans första ”riktiga” möte med snön och fixat till en bild på dagens mat från ”Burger Queen McShannarax”. Vill skriva lite om dagen, men är avskuren från omvärlden. Inget internet, ingen telefon! =(

Således så plitar jag ner dagens händelser i ett OpenOffice-dokument som jag kommer att infoga i min blogg så snart nätet återvänder.

Mamman tog en chansning idag, klädde på Lilleman upp över öronen, lämnade sexåringen och femåringen(sjuklingen) ensamma hemma samt hämtade treåringen på förskolan och passade på att vara ute i närmare en timme nere på gården.










Mellan tio och femton centimeter snö förgyller tillvaron just nu, inget slask och blask, plogade vägar, behaglig temperatur (för att vara vinter) = Bäst att passa på!

Väl inne igen så satte Mamman igång att fixa med maten – Hemgjorda hamburgare med chips i samt potatisklyftor och lite grönsaker. Satte femåringen och treåringen på att skölja potatis och stoppade ettåringen i stolen med en banan, funkar perfekt om man vill ha lugn och ro vid matlagningen!

(Vet ni vad som suger mer med att inte komma åt nätet? Jo, jag kunde inte lägga in mitt tävlingsbidrag på temat COOL hos fototriss och jag har inte kunnat lägga in alla de bilder jag gjort i ordning till de andra utmaningarna som gått upp idag. =( )


Inga kommentarer: