torsdag 22 december 2011

Jippie LOV! Eller?

Julavslutningen är avklarad, ute faller snön. Mamman har blivit överröst av gåvor...

En söt tomte...

...och en ljusstake från Sexåringen.

Sjuåringen hade målat en tomte att sätta upp på fönstret.

Stora Brorsan kom med årets absolut finaste julkort, alla kategorier!!!

Snufflan hade byggt en tomte med sin egen lilla charm...

I eftermiddag ska Mamman och barnen åka till MiniBatman och syster/moster för att mysa med lite julbord och gott. Där blir vi tills Tonåringen har avklarat julbordet på ungdomsgården. Det blir en sen kväll med andra ord! =)

Tiden fram tills det är dags att åka har utnyttjas till klappinslagning för småbarnen!

Först ska det väljas papper...

...och sen snöre!

Etiketter ska skrivas och det är bra att vara två när man ska både hålla och tejpa.

Så långt allt väl... OM det inte vore för att de två stora barnen är på krigsstigen över det faktum att de måste städa. Stora Brorsan har visat den absolut otrevligaste och mest uppkäftiga sida Mamman någonsin sett. =( Det hela har smittat av sej på de mindre som nu skriker och bråkar till max... Kanske är det inte så kul med lov ändå? ;)

2 kommentarer:

4U2 sa...

Tackar ibland att jag inte har så många som du, även om mina är ungvuxna så skulle jag ibland vilja sparka ut de i kylan, en kortis :)

BP sa...

Trots att storgrabben tjurar så tycker jag att hans julkort är en absolut höjdare. Sedan tycker jag att sexåringen gjorde ett fantastiskt proffsigt jobb med stjärnstaken!